راسل کرو
هیو جکمن نقش والژان را بازی می‌کند و راسل کرو به نقش دشمن او بازرس ژاور ظاهر می‌شود. «بینوایان»‌ اولین فیلم هوپر بعد از
 
 بازیگر برنده اسکار در تازه‌ترین اقتباس سینمایی از رمان معروف ویکتور هوگو با هیو جکمن همبازی می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین، این اقتباس موزیکال از «بینوایان»‌ را تام هوپر برای استودیو یونیورسال کارگردانی خواهد کرد و فیلم قرار است از هفتم دسامبر 2012 روانه سینماها شود.
فیلمنامه را ویلیام نیکلسن بر مبنای نمایشی موزیکال به تهیه‌کنندگی کامرون مکینتاش نوشته که به عنوان تهیه‌کننده با این پروژه سینمایی نیز همکاری می‌کند.
داستان «بینوایان»‌ در دوران انقلاب فرانسه روی می‌دهد و درباره ژان والژان زندانی سابق است که تحت تاثیر یک کشیش راهی جدید در زندگی در پیش می‌گیرد. او شهردار شهری کوچک و شهروندی محترم می‌شود، در حالی که ژاور، زندانبان سابق و بازرس فعلی به هویت واقعی او شک کرده است.
هیو جکمن نقش والژان را بازی می‌کند و راسل کرو به نقش دشمن او بازرس ژاور ظاهر می‌شود. «بینوایان»‌ اولین فیلم هوپر بعد از فیلم برنده اسکار «گفتار پادشاه»‌ خواهد بود.
لیام نیسن، جفری راش و اوما تورمن سال 1998 در یکی از ده‌ها اقتباس سینمایی از رمان «بینوایان»‌ بازی کردند، اما فیلم در گیشه‌های فروش تنها 14 میلیون دلار به دست آورد.
کرو این روزها مشغول بازی در فیلم «مردی با مشت‌های آهنین»‌ تولید استودیو یونیورسال است و بعد در «مرد فولادین» برادران وارنر به نقش  جور-ال، پدر واقعی سوپرمن مقابل دوربین می‌رود.
این بازیگر 47 ساله در سال 2001 برای «گلادیاتور» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد. از فیلم‌های اخیر کرو می‌توان به «مرد سیندرلایی»، «گانگستر آمریکایی»، «مجموعه دروغ‌ها»، «شرایط موجود»، «رابین هود» و «سه روز آینده»‌ اشاره کرد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir