شیر شاه
این فیلم داستان شیری جوان به نام سیمبا است که برای بازپس گرفتن تاج و تخت پدرش به خانه و زادگاه خود بازمی‌گردد.....
 
 فیلم انیمیشن «شیر شاه»‌ هفده سال پس از اولین اکران بار دیگر در صدر گیشه‌های فروش بازار آمریکای شمالی قرار گرفت.
به گزارش خبرآنلاین، نسخه سه‌بعدی کارتون تحسین‌شده استودیو دیسنی که اولین بار سال 1994 اکران شد، در اولین هفته اکران 29.3 میلیون دلار فروخت و در صدر جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا قرار گرفت.
فروش «شیر شاه» از جمعه تا یکشنبه بیش از دو برابر پیش‌بینی‌ استودیو بود و این فیلم به راحتی تریلر «شیوع»‌، قهرمان هفته پیش را به رده دوم فرستاد.
«شیر شاه» به کارگردانانی راجر آلرز و رابرت مینکوف با 784 میلیون دلار موفق‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ سینما است. این فیلم داستان شیری جوان به نام سیمبا است که برای بازپس گرفتن تاج و تخت پدرش به خانه و زادگاه خود بازمی‌گردد.
 
 
شیر شاه 
صحنه‌ای از فیلم انیمیشن «شیر شاه»
نسخه سه‌بعدی این فیلم از ماه پیش در بازار بین‌المللی اکران شد و تاکنون در این سطح 12 میلیون دلار فروش داشته است.
«شیوع»‌ به کارگردانی استیون سودربرگ در دومین هفته نمایش 14.5 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم که درباره شیوع یک ویروس مرگبار است، 60 میلیون دلار شده است.
از سوی دیگر، فیلم اکشن «راندن» با بازی رایان گاسلینگ در هفته اول اکران با 11.1 میلیون دلار رده سوم جدول را به خود اختصاص داد. این فیلم درباره یک بدلکار هالیوود است که شغل دوم او رانندگی است و ناخواسته درگیر یک سرقت می‌شود.
«راندن»‌ اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردان را برای نیکلاس ویندینگ رفن به همراه داشت. کری مالیگان و برایان کرانستن دیگر بازیگران این فیلم هستند که با واکنش بسیار خوب منتقدان روبرو شده است.
رده چهارم جدول با 6.4 میلیون دلار از آن درام «کمک» به کارگردانی تیت تیلور شد که درباره ارتباط زنان سفیدپوست با خدمتکاران سیاه‌پوستشان در میسی‌سیپی سال‌های 1960 است.
مجموع فروش این فیلم محبوب منتقدان پس از شش هفته 147.4 میلیون دلار شده است.
 
رایان گاسلینگ 
رایان گاسلینگ در صحنه‌ای از فیلم «راندن»
این هفته دوم فیلم «سگ‌های پوشالی» و «نمی‌دانم چطور این کار را انجام داد» هم روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفتند. «سگ‌های پوشالی»‌ به کارگردانی راد لوری با پنج میلیون دلار در رده پنجم جدول قرار گرفت.
این فیلم با بازی جیمز مارسدن، کیت بازورث و الکساندر اسکارسگارد داستان فیلمنامه‌نویسی است که پس از نقل مکان به شهر زادگاه همسرش با مشکلاتی مواجه می‌شود.
«سگ‌های پوشالی» بازسازی فیلمی به همین نام تولید سال 1971 به کارگردانی سام پکین‌پا است. در فیلم اول داستین هافمن نقش ریاضی‌دانی را بازی کرد که همراه همسر جوان خود (با بازی سوزان جرج) به شهری در جنوب نقل مکان می‌کنند.
کمدی رومانتیک «نمی‌دانم چطور این کار را انجام داد» با بازی سارا جسیکا پارکر با 4.5 میلیون دلار فیلم ششم هفته شد. پارکر در این فیلم به کارگردانی داگلاس مگراث نقش یک مدیر مالی را بازی می‌کند که نان‌آور شوهر و دو فرزندش است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir