فواد نجف‌زاده
او هم با مرگ ناگهانی رفت و انگار مرگ ناگهانی دست از سر اهل هنر بر نمی‌دارد؛ مرگ، افرادی را با خود می‌برد که تازه جامعه هنری می‌خواهد از آن‌‌ها استفاده کند.....

پیکر «فواد نجف‌زاده» (فیلمبردار سینما) از خانه سینما تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم تشییع «فواد نجف‌زاده»  (فیلمبردار سینما)، «فرهاد توحیدی» رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت:‌
او هم با مرگ ناگهانی رفت و انگار مرگ ناگهانی دست از سر اهل هنر بر نمی‌دارد؛ مرگ ، افرادی را با خود می‌برد که تازه جامعه هنری می‌خواهد از آن‌‌ها استفاده کند.  امروز هیچکس خسته‌تر از هنرمند دربرابر ناملایمات نیست. هنرمند خون دل می‌خورد و شکیبایی می‌کند.  مرحوم «فواد نجف‌زاده» نیز از اینگونه هنرمندان بود که تا رخ دوست را دید، جان خویش را تسلیم کرد.
او از مردان بزرگی بود که در سن پختگی بجای آن که میوه‌هایش را دیگران بچینند، زود از میان ما رفت و تصور من این است که قدر فواد را به اندازه‌ای که باید ندانستیم.
فواد، موسس انجمن عکاسان بود اما آنقدر سینما با او نامهربانی کرد که از سینما رفت.
وی ادامه داد: امروز جای تاسف دارد که ما این همه باهم نامهربان هستیم و گاهی فشار دیگران را بر خود تشدید می‌کنیم و امیدوارم امروز دیگران را دریابیم.
بنابراین گزارش، نوید فرح‌مرزی (یکی از شاگردان فواد نجف‌زاده) و از انجمن چهره پردازان سینمای ایران نیز گفت: امروز ما نجیب‌زاده‌ای به نام نجف‌زاده را تشییع می‌کنیم.
در ادامه، امیرعابدی(عکاس سینمای ایران) نیز گفت: «فواد» بسیار مهربان بود اما مدت‌ها بود که عکاسی نمی‌کرد زیرا بسیار بی‌مهری دید. زنده یاد «فواد نجف‌زاده» حق بزرگی بر گردن آموزش سینما دارد.
برپایه این گزارش، مینو فرشچی(فیلمنامه‌نویس سینمای ایران) نیز با خواندن پیامی ‌از فواد نجف‌زاده گفت: مرحوم «فواد نجف‌زاده» برای من هفته قبل پیامکی ارسال کرد که آن روز باعث مسرت شد اما امروز مرا غمناک کرد. او در پیامش نوشته بود؛ باز پاییز است اندکی از مهر باقی است اما حتی در دوره بی‌مهری بازهم پاییز زیباست.
همچنین «حمید دهقان‌پور» از اساتید و همکاران نجف‌زاده در دانشگاه در سخنان کوتاهی از نجف‌زاده به‌عنوان کسی یاد کرد که می‌توانست با بودنش به همه نیرو دهد.
بنابراین گزارش، در این مراسم هنرمندانی همچون کمال تبریزی، عزیز ساعتی، فرهاد ورهرام، آناهید آباد، شهاب‌الدین عادل، حمید دهقان پور، علی لقمانی، شهرام جعفری‌نژاد، امیر نیک‌رفتار، غلامرضا رمضانی، هاشم عطار و جمعی دیگر از سینماگران کشور و نیز اعضای انجمن فیلمبرداران، عکاسان و سایر صنوف سینمایی حضور داشتند و پیکر مرحوم فواد نجف‌زاده را تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع کردند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com