این مجموعه‌دار دوربین و عکاس، همچنین درباره عکس‌های به نمایش درآمده از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی که.....

همزمان با نمایش عکس‌های خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، بیش از 200 دوربین عکاسی قدیمی در حاشیه این مجموعه به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از 200 دوربین عکاسی قدیمی همراه با واسیل و ادوات عکاسی از مجموعه شخصی محمدعلی جدید الاسلام در کنار عکس‌های هنرمندان عکاس خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است.
قدیمی‌ترین دوربین از این مجموعه مربوط به سال 1855 (دوربین فانوسی) و جدیدترین دوربین مربوط به 5 سال گذشته است. همچنین وسایل و ادوات عکاسی، دستگاه تانک ظهور، دستگاه چاپ جعبه‌ای، جعبه روتوش، چراغ ایمنی تاریکخانه، دستگاه برش و ... در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

گشایش نمایشگاه عکس گنجینه موزه هنرهای معاصر


جدید الاسلام درباره این مجموعه گفت: دوربین‌هایی برای عکسبرداری سه بعدی، کوچکترین دوربین جاسوسی عکاسی جهان،‌ دوربین‌های مختلف پولاروید از ساده ترین تا حرفه‌ای ترین، دوربین‌های عکاسی برای عکس‌های پرسنلی و کارت، دوربین‌های انگشت نگاری و ... در این مجموعه به نمایش درآمده است.
این مجموعه‌دار دوربین و عکاس، همچنین درباره عکس‌های به نمایش درآمده از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی که در سال‌های اخیر دیدم،‌ این نمایشگاه بود که از جنبه‌های مختلف می‌توان آن را بررسی کرد و به گونه‌ای سیر تحولات عکاسی را نشان می‌دهد.

گشایش نمایشگاه عکس گنجینه موزه هنرهای معاصر

او معتقد است: این نمایشگاه برای هنرمندان عکاس، دانشجویان و هنرجویان این رشته بسیار آموزنده و جالب توجه است که علاوه بر کادربندی و نورپردازی،‌جنبه‌های طبیعی و صنعتی آن نیز در نظر گرفته شده و از همه مهم‌تر نگهداری این آثار در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران حایز اهمیت است که در طول این سال‌ها،‌ بدون هیچ آسیبی نگهداری شده است.

گشایش نمایشگاه عکس گنجینه موزه هنرهای معاصر

محمدعلی جدیدالاسلام در پایان پرتره هنرمندان را که در این مجموعه به نمایش درآمده به عنوان یک سند تاریخی نام برد و گفت: آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در رشته‌های مختلف یکی از بی نظیرترین مجموعه‌های موجود در دنیاست و نمایش آثار گنجینه این موزه برای تمامی هنرمندان و همچنین دانشجویان بسیار مفید و آموزنده خواهد بود.
نمایشگاه عکس‌های خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران تهران و همچنین ابزار، ادوات و وسایل عکاسی به همراه دوربین‌های قدیمی تا 10 آذرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند همه روز به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت 10 تا 18  مراجعه کنند.
گشایش نمایشگاه عکس گنجینه موزه هنرهای معاصر



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com