جدایی نادر از سیمین
چهاردهمین مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم مستقل بریتانیا یكشنبه برگزار شد و فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در ادامه درخشش در....
                       

فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه بهترین فیلم خارجی را از جوایز فیلم مستقل بریتانیا در سال 2011 دریافت كرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهاردهمین مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم مستقل بریتانیا یكشنبه برگزار شد و فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در ادامه درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود موفق به كسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال 2011 شد.
«جدایی نادر از سیمین» كه امسال در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسكار نماینده ایران خواهد بود، برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین است.
این فیلم در فصل جوایز سینمایی هالیوود كه از هفته گذشته آغاز شده است تاكنون برنده جایزه بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریكا و انجمن منتقدین فیلم نیویورك شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی سال است.
«جدایی نادر از سیمین» كه اخیرا در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیك بهترین فیلم سال 2011 شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی فیلم داشته و درحال حاضر در كشورهای بلژیك، فرانسه، تایلند، تركیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، كره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارك درحال نمایش است و در نوبت نمایش در نروژ و پرتغال قرار دارد.
به گزارش اسكرین دیلی، عنوان بهترین فیلم جوایز مستقل بریتانیا به «تیرانوسائور» ساخته «پادی كونیسیدین» اعطا شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین كارگردان اول و بهترین بازیگر زن (اولیویا كولمن) را نیز كسب كرد.
«تیرانوسائور» در جشنواره تسالونیكی فیلم منتخب تماشاگران شده بود و در جشنواره ساندنس نیز جایزه ویژه هیات داوران را گرفته بود.
فیلم تحسین‌شده‌ «باید درباره كوین صحبت كنیم» جایزه بهترین كارگردانی سال 2011 را برای «لین رامزی» به‌همراه آورد. این فیلم كه برنده جایزه اول جشنواره لندن است، پس از اكران جهانی در جشنواره كن مورد استقبال منتقدین قرار گرفت.
«باید در مورد کوین صحبت کنیم» یک اقتباس واقعی و دقیق از پرفروش‌ترین رمان «لیونل شریور» است. در این فیلم چنان ماهرانه و دقیق تیلدا سوینتون به عنوان یک زن با خسارات ناگواری که پسر روانی‌اش به‌ بار می‌آورد سر و کار دارد و به این فیلم کم دیالوگ با قدرت بیان بالای خود چنان استحکامی می‌بخشد که با اجرای درخشانش در «من عشق هستم» برابری می‌کند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture  
منبع: isna.ir