آنتونیو باندراس
ن فیلم داستان زندگی آلینا فرناندز دختر فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، مخالفت‌هایش با خط مشی سیاسی پدرش و فرار او از کوبا در دهه 90 را روایت می‌کند....
                                    
آنتونیو باندراس در فیلم «دختر کاسترو» ایفاگر نقش «فیدل» می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این فیلم كه مایکل رادفورد ساختن فیلم زندگینامه دختر فیدل کاسترو را بر عهده گرفته است حضور باندراس قطعی نشده و او در حال مذاكره است.
به نوشته اسکرین دیلی این فیلم داستان زندگی آلینا فرناندز دختر فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، مخالفت‌هایش با خط مشی سیاسی پدرش و فرار او از کوبا در دهه 90 را روایت می‌کند.
فرناندز که با سیاست‌های پدرش مخالف بود، در 1993 با ظاهر مبدل و در قالب یک گردشگر اسپانیایی به این کشور گریخت و بعدها کتاب خاطرات خود را با عنوان «دختر کاسترو: خاطرات یک تبعیدی از کوبا» منتشر کرد.
بابی مورسکو فیلمنامه‌نویس برنده جایزه اسکار که در نگارش فیلمنامه «تصادف» با پل هگیس همکاری داشته، نگارش فیلمنامه «دختر کاسترو» همراه با نیلو کروز نویسنده کوبایی برنده جایزه ادبی پولیتزر بر عهده دارد.
جان تورس مارتینز و جو لیمی تهیه‌کنندگان این پروژه هستند.مارتینز درباره ساخت فیلم «دختر کاسترو» گفت: در فیلم «سخنرانی پادشاه» نکاتی از رابطه یک پدر در قدرت با پسرش را می‌بینیم که در رابطه رهبر کمونیست کوبا و دخترش نیز قابل مشاهده است.
مارتنیز افزود: از آنجا که رادفورد انگلیسی است این فیلم را باید محصول بریتانیا به شمار آورد اما علاوه بر شرکای انگلیسی، سرمایه‌گذارانی از آمریکا هم در تولید فیلم همکاری می‌کنند.
تهیه‌کنندگان و کارگردان برای نقش دختر کاسترو به دنبال بازیگری با استعداد و جوان از آمریکای جنوبی و یا اسپانیا می‌گردند و فیلمبرداری به احتمال زیاد در پورتوریکو انجام خواهد شد.
فیدِل آلخاندرو کاسترو روث متولد 1305 شمسی در شهر بیران واقع در استان سابق اورینته متولد شد. خانواده وی از زمین‌داران مرفه بودند. او بعد از گذراندن دوره ابتدائی در روستا به مدرسه‌ای خصوصی واقع در شهر سانتیاگو د کوبا و سپس هاوانا رفت و پس از آن از دانشکد حقوق دانشگاه هاوانا فارغ‌التحصیل شد.
کاسترو زمانی که دانشجو بود به یک گروه دانشجویی پیوست که علیه فساد سیاسی مبارزه می‌کردند.
او در سال 1947میلادی عضو حزب مردم کوبا شد که به حزب ارتدوکس هم شهرت داشت. وی سپس رهبر جناح چپ حزب شد و همان سال داوطلب عضویت در یک گروه مسلح برای مبارزه علیه نظام رافائل تروخیو در جمهوری دومینیکن شد. این گروه نتوانست از کوبا خارج شود. بارها فیدل کاسترو در طرح‌ریزی و اجرای این‌گونه نقشه‌های ضد امپریالیستی نقش داشت.
او در 1959 میلادی توانست، نظام فالگنسیو باتیستا را شکست دهد و حکومت کوبا را دست گیرد.
«آنتونیو باندراس»، بازیگر و كارگردان سرشناس اسپانیایی است.
باندراس چندی پیش در سومین تجربه كارگردانی خود، فیلم «سولو» را كه یك تریلر روانشناسانه است، مقابل دوربین ببرد. این فیلم براساس رمانی از «اریك گندرسون» ساخته خواهد شد .
این سومین تجربه كارگردانی آنتونیو باندراس پس از دو فیلم «دیوانه‌ای در آلاباما»(1999) و «باران تابستانی»(2006) خواهد بود كه به زبان انگلیسی و با نقش‌آفرینی بازیگران اسپانیایی ساخته می‌شود.
باندراس اعلام كرد، متاسفانه برای دستیابی به بازارهای بین‌المللی باید فیلم‌تان را به زبان انگلیسی بسازید. ساخت این فیلم از اوایل سال آینده آغاز می‌شود و برای سال 2012 آماده اكران خواهد بود.
باندراس اخیرا در فیلم «سالوادور دالی» به كارگردانی «سیمون وست» بازی كرده و صداپیشگی انیمیشن «گربه در چكمه‌ها» را نیز برعهده داشته است.
از افتخارات سینمایی این بازیگر 51 ساله می‌توان به جایزه سینمای اروپا جشنواره برلین، بهترین بازیگر جوایز فیلم اروپا، یك عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین و بهترین بازیگر جشنواره وایادولید اشاره كرد. ستاره شهرت باندراس در سال 2005 در تالار مشاهیر هالیوود قرار گرفت.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع: isna.ir