كارگردان «آتش‌بس» خاطرنشان كرد: از روز اول كه من را برای داوری دعوت كردند، گفتم اگر آن فیلم‌ها كه در فجر داوری شده دوباره داوری شود، فایده ندارد و آنها هم گفتند...
تهمیه میلانی معتقد است: در جشن سینما قرار بود همه فیلم‌ها نمایش داده ‌شود و نباید خانه سینما وارد مناقشات دیگری می‌شد.
این كارگردان سینما كه از داوری جشن سینما انصراف داده است درتوضیح دلایل این انصراف گفت: احساس می‌كنم خانه سینما، خانه ما نیست. در جایی كه خانه ما است باید همه به یك اندازه سهم داشته باشیم و نباید برایشان تفاوت كند كه چه فیلمی پروانه نمایش دارد یا نه؛ بنابراین باید كار همه اعضا بررسی شود.
او با اعتقاد بر اینكه، جشن خانه سینما با جشنواره فیلم فجر كه دولتی است باید تفاوت داشته باشد، ادامه داد: جشن خانه سینما، جای خوبی بود تا فیلم‌ها دیده شوند تا به روند گرفتن پروانه نمایش‌ آنها هم كمك شود.
كارگردان «آتش‌بس» خاطرنشان كرد: از روز اول كه من را برای داوری دعوت كردند، گفتم اگر آن فیلم‌ها كه در فجر داوری شده دوباره داوری شود، فایده ندارد و آنها هم گفتند همه فیلم‌ها هستند اما این‌گونه نشد.
وی كه قرار بود فیلم «تسویه حساب» خود را در جشن حضور داشته باشد، درباره فیلم جدیدش «سوپراستار» گفت: این فیلم را سال دیگر به جشن خواهم داد و دوست دارم فیلم را ابتدا برای مردم به نمایش بگذارم.
میلانی در ارزیابی‌اش از سایر فیلم‌های حاضر در جشن سینما اظهار داشت: در بین فیلم‌هایی كه دیدم فیلم اولی‌ها بهتر از باتجربه‌ها بودند و جوان‌های خیلی‌خوبی وارد سینما شده‌اند و فیلم‌های خوبی همچون «تنها دوبار زندگی می‌كنیم» و «در میان ابرها» را از كارگردانهای اولی دیدم.

گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir