یکی از آخرین کتابهایی که در نمایشگاه های کتابهای کمیاب در محله های هالیوود به فروش رسیده است نسخه ای قدیمی از کتاب....
                                                         
در میان بازیگران هالیوود «جانی دپ» مشهورترین و در حقیقت معتادترین فرد به کتاب​های کمیاب محسوب می شود که کلکسیون شخصی وی کتاب​های گرانبها و نادری در خود جای داده است.
هالیوود ریپورتر در گزارشی از برگزاری نمایشگاه های متعدد کتابهای قدیمی و کمیابی خبر داده است که مرکز تجمع آنها محله های مرفه لس آنجلس و تپه های هالیوود است که بیشتر بازیگران و ستاره های سینمای آمریکا در آنجا زندگی می کنند. در این گزارش گفته می شود که اکثر بازیگران معروف هالیوود عاشق جمع آوری کتابهای کمیاب و نایاب از سراسر جهان هستند و به خاطر همین بیشتر نمایشگاه ها و حراجی های مربوط به این نوع کتابها در محله های بالای لس آنجلس برگزار می شود.


در یکی از آخرین نمایشگاه ها کتابهای کمیابی از نویسندگان متعدد عرضه شد که مشتری های آنها را بازیگران سینما بودند. تونی بیل از کارگردانان برجسته هالیوود، کاتلین کندی تهیه کننده و جفری فیسکین نمایشنامه نویس هالیوود هر کدام مجموعه ای نفیس از کتابهای قدیمی دارند.

براد پیت و استیو مارتین در نمایشگاه بین المللی کتابهای قدیمی کالیفرنیا که در سال جاری در پاسادنا برگزار شد از بزرگترین خریداران این آثار بودند. براد پیت در این نمایشگاه سه نسخه از دست نوشته های رابرت فرانک نویسنده مشهور آمریکایی را خرید ولی در میان بازیگران هالیوود جانی دپ مشهورترین و در حقیقت معتادترین فرد به کتابهای کمیاب محسوب می شود که کلکسیون شخصی وی کتابهایی در خود جای داده است که هر کدام میلیون ها دلار ارزش دارد. از جمله این آثار می توان به اولین نسخه چاپی کارهای جک کروش، آرتور ریموند، دیلان توماس و ادگار آلن پو اشاره کرد که دپ هر کدام را با قیمت های گزافی تهیه کرده است.

یکی از آخرین کتابهایی که در نمایشگاه های کتابهای کمیاب در محله های هالیوود به فروش رسیده است نسخه ای قدیمی از کتاب انتظار برای گودوت نوشته ساموئل بکت است که توسط جان لاروکت به قیمت 125هزار دلار خریداری شده است. وی در گفتگو با خبرنگاران به صراحت خود را معتاد این کتابها معرفی می کند و می گوید بسیاری از شبها در حالی به رختخواب می روم که بالای سرم کتابهایی با ارزش 20هزار دلار می گذارم.
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع:  khabaronline.ir