آنتونیو باندراس
آنتونیو باندراس در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در روزنامه اسپانیایی الپایس منتشر شد، گفت: «پیکاسو شخصیتی است که سال‌ها دنبال من بود، اما همیشه....
                                                         
آنتونیو باندراس در تازه‌ترین ساخته کارلوس سائورا به نقش نقاش سرشناس اسپانیایی ظاهر می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین، «33 روز» درباره آشفتگی احساسی پابلو پیکاسو در دورانی است که روی شاهکار خود «گرنیکا» کار می‌کرد.

عنوان «33 روز» به مدت زمانی اشاره دارد که پیکاسو صرف خلق این اثر کرد. «گرنیکا» به نوعی واکنش او به بمباران شهر گرنیکا در شمال اسپانیا توسط بمب‌افکن‌های آلمان نازی بود که سال 1937 در جریان جنگ‌های داخلی اسپانیا اتفاق افتاد.

آنتونیو باندراس در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در روزنامه اسپانیایی الپایس منتشر شد، گفت: «پیکاسو شخصیتی است که سال‌ها دنبال من بود، اما همیشه با آن مخالفت کردم. او مستحق کلی احترام است، برای اینکه من اهل مالاگا هستم و چهار بلوک با جایی که او به دنیا آمد فاصله دارم.»

کارلوس سائورا فیلمساز اسپانیایی فیلم فرانسوی و اسپانیایی زبان «33 روز» را تابستان سال آینده در پاریس و گرنیکا مقابل دوربین می‌برد. سائورا در این فیلم بار دیگر با الیاس کرختا تهیه‌کننده کهنه‌کار اسپانیایی همکاری می‌کند.


پابلو پیکاسو

سائورا و کرختا فیلمنامه را به همراه لویی-شارل سیرژاک نویسنده فرانسوی نوشته‌اند. «33 روز» با بودجه‌ای حدود 7.9 میلیون دلار ساخته می‌شود.

ویتوریو استورارو فیلمبردار برنده سه جایزه اسکار («اینک آخرالزمان») برای همکاری با این پروژه مذاکرات نهایی را انجام می‌دهد.

سائورا در «33 روز» نشان می‌دهد «گرنیکا» حکم نوعی رهایی برای پیکاسو داشت که هنگام خلق این اثر دچار بحران روحی بود. فیلم همچنین ارتباط پیکاسو با دورا مار هنرمند فرانسوی را نشان می‌دهد. پیکاسو سال 1973 در 92 سالگی درگذشت.

باندراس 52 ساله امسال فیلم «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» ساخته پدرو آلمودوار را روی پرده سینما داشت و صداپیشه اصلی فیلم انیمیشن «گربه چکمه‌پوش» هم بود.

او با حضور در فیلم‌های آلمودوار فیلمساز هم‌وطن خود از جمله «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» و «مرا باز کن! مرا ببند!» به شهرت رسید.

سائورا سازنده سه‌گانه معروف «عروسی خون»، «کارمن» و «یک عشق افسون‌شده» همین طور سه‌گانه «فلامنکو»، «تانگو» و «فادوس» است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع: khabaronline.ir