گلشیفته فراهانی هم در پاسخ به این سوال كه شما هم تجربه كار با داریوش مهرجویی و هم رایدلی اسكات را دارید این دو را چطور...
   روز گذشته فیلم سنتوری به كارگردانی داریوش مهرجویی در نخستین روز هشتمین جشنواره فیلم یاری در سینما قصر شهر اپسالا در سوئد به نمایش درآمد و پس از آن مهرجویی به سوال‌های حاضران پاسخ داد. مهرجویی پس از نمایش فیلم در پاسخ به این سوال كه چرا سنتوری در ایران نمایش نداشته، گفت: این فیلم سرنوشت عجیبی داشت. با وجود داشتن تمامی مجوزها و شروع تبلیغات، سه‌روز مانده به اكران به ما گفتند در حال حاضر صلاح نیست كه این فیلم اكران شود و بعد از مدتی سی‌دی قاچاق فیلم در مسكو دانلود شد و در سراسر دنیا پخش شد و امید تهیه‌كنندگان فیلم كاملا از بین رفت. به گزارش پایگاه فیلم كوتاه، گلشیفته فراهانی هم در پاسخ به این سوال كه شما هم تجربه كار با داریوش مهرجویی و هم رایدلی اسكات را دارید این دو را چطور با هم مقایسه می‌كنید؛ گفت: این سوال خیلی سختی است! مثل اینكه بپرسید كی از كی خوشگل‌تر است.
البته آقایان اسكات و مهرجویی به‌شدت به هم شبیه هستند، از نظر رفتاری. هر دو خونسردی بیش از اندازه‌ای دارند. ولی به نظر من اگر امكانات سینمای آمریكا دست كارگردانی مانند مهرجویی باشد واقعا آپولو هوا می‌كند! فراهانی افزود: اگر سینماگران را با شناگران مقایسه كنیم سینمای ایران مانند شنا كردن در رود كارون است و سینمای آمریكا مانند دراز كشیدن روی یك تشك بادی در یك دریاچه آرام و خوردن نوشیدنی. پس می‌شود نتیجه گرفت ایرانی‌ها شناگران بهتری هستند! در ادامه فریده محمدی‌فر فیلمنامه‌نویس در پاسخ به این سوال كه چرا نقش معتاد را به یك موزسین دادید گفت: ما می‌خواستیم مشكل اعتیاد را مطرح كنیم. بگوییم معتاد بیمار است و احتیاج به كمك دارد. این كاراكتر می‌توانست هر شغلی داشته باشد ولی ما داشتیم قصه سنتوری را می‌گفتیم كه یك موزیسین بود.  
    
  
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir