گابریل گارسیا ماركز
«جیمی گارسیا ماركز» اولین عضو خانواده‌ی این نویسنده سرشناس است كه در جمعی عمومی درباره مشكل «گابو» صحبت می‌كند. به گفته‌ی او....

                                                         
برادر «گابریل گارسیا ماركز» اعلام كرد، این چهره‌ی سرشناس ادبیات دنیا به بیماری جنون مبتلا شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جیمی گارسیا ماركز»، برادر رمان‌نویس برنده‌ی نوبل ادبیات، طی یك سخنرانی اعلام كرد، برادرش علاوه‌ بر آلزایمر، از بیماری جنون نیز رنج می‌برد.
وی در سخنرانی‌ای كه برای دانشجویان دانشگاهی در شهر «كارتاژینا» ایراد می‌كرد، گفت، برادر 85ساله‌اش دائما با او تماس تلفنی می‌گیرد و سؤالات تكراری و ابتدایی می‌پرسد.
برادر ماركز اظهار كرد: حافظه‌ی ماركز دچار مشكل شده است و من گاهی گریه می‌كنم؛ زیرا احساس می‌كنم دارم او را از دست می‌دهم.
«جیمی گارسیا ماركز» اولین عضو خانواده‌ی این نویسنده سرشناس است كه در جمعی عمومی درباره مشكل «گابو» صحبت می‌كند. به گفته‌ی او، خالق «صد سال تنهایی» از نوشتن دست كشیده است.
او همچنین گفت: ماركز از لحاظ فیزیكی مشكلی ندارد؛ اما مدت زیادی است كه از جنون رنج می‌برد. او همچنان حس اشتیاق‌، لذت‌ و طنزی را كه پیش از این داشت، دارد. این بیماری‌ای است كه در خانواده‌ی ما موروثی است.
كم‌تر از یك ماه قبل بود كه «پلینی مندوزا آپولیوس» ـ دوست نزدیك ماركز ـ در مصاحبه‌ با یك روزنامه‌ی شیلیایی اعلام كرد، این نویسنده‌ی‌ معروف كلمبیایی به تدریج حافظه‌اش را از دست می‌دهد و صدای آشنایانش را نمی‌شناسد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
شوخی نامناسب پسر وودی آلن با پدرش +عکس
بازیگری که در دام دوربین مخفی افتاد!!
گران‌ترین پوستر فیلم جهان حراج می‌شود +عکس
عکس مخفیانه از چارلی چاپلین چند روز پیش از مرگ +عکس
آنجلینا جولی ۱۰۰ هزار دلار به سازمان ملل اهدا کرد