استاد غلامحسین سمندری
حسن سمندری درباره شخصیت پدرش گفت: «استاد سمندری را قبله دوتار خراسان نامیده بودند و همه هنرمندان و هنر دوستان از او به عنوان نوازنده‌ای چیره دست و....

                                                         
ساز زنده یاد استاد غلامحسین سمندری که او را قبله دوتار خراسان رضوی می‌خواندند به موزه موسیقی اهدا شد.
به گزارش خبر آنلاین، پسر زنده‌یاد غلامحسین سمندری با حضور در موزه موسیقی ضمن امضاء توافق نامه‌ای با علی مراد خانی، مدیر این مرکز هنری، دوتار استاد سمندری را در اختیار موزه قرار داد.

حسن سمندری درباره شخصیت پدرش گفت: «استاد سمندری را قبله دوتار خراسان نامیده بودند و همه هنرمندان و هنر دوستان از او به عنوان نوازنده‌ای چیره دست و به اصطلاح پنجه طلایی یاد می‌کردند.»

امضای تفاهم نامه انتقال ساز استاد سمندری به موزه موسیقی

او بهترین جا برای ساز استاد سمندری را موزه موسیقی دانست و افزود: «ساز، یادگار ارزشمندی است که از استاد سمندری به جا مانده و همانطوری که اسم او در تاریخ موسیقی ماندگار است، دو تار استاد هم نباید از بین برود.»
حسن سمندری با اشاره به جایگاه ساز نزد این استاد موسیقی نواحی گفت: «پیش از این استاد سمندری وصیت کرده بود، ساز را به جایی تحویل بدهید که از آن به خوبی نگه داری کنند. او نزدیک به 50 سال این دو تار را دست گرفته بود و حتی شب‌ها آن را روی سینه‌اش می‌گذاشت تا خوابش می‌برد.»

حسن سمندری قبل از تحویل دو تار پدرش به موزه، بک بار دیگر آن را در آغوش گرفت و نواخت

غلامحسین سمندری، استاد موسیقی خراسان، سوم فروردین ماه امسال در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت. حضور این نوازنده در جشنواره‌های داخلی و کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، یونان، لبنان، سوئیس و اتریش نقش بسیار پر رنگی در معرفی دوتار خراسان داشت.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی:
چشمان اشک‌بار بازیگران در آخرین شب نمایش «خون رقصه» +گزارش تصویری
کاری هست که این هنرمند بلد نباشد؟ + عکس
تفكيك جنسيتي، كنسرت احسان خواجه‌ اميري را لغو كرد
كشف كیف زنانه‌ی 4500 ساله! +عکس
آخرین روزهای زندگی پدر دوبله ایران به روایت تصویر