حمید نعمت‌الله
در روز زیاد پیش می‌آید که از هم می‌پرسیم. خوبی؟ اما این واژه برای من معنای گسترده‌تری دارد. گاهی این سوال را از خودم می‌پرسم و جوابش برای من این است که زندگی بد نمی‌گذرد، اما.....

                                                         
"حمید نعمت‌الله" معتقد است که مهم‌ترین نکته در زندگی این است که "آدم از خودش راضی باشد."
 حمید نعمت‌الله، کارگردان و فیلمنامه‌نویس كه در برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» شبکه چهار سیما سخن می‌گفت، اظهار كرد: «در روز زیاد پیش می‌آید که از هم می‌پرسیم. خوبی؟ اما این واژه برای من معنای گسترده‌تری دارد. گاهی این سوال را از خودم می‌پرسم و جوابش برای من این است که زندگی بد نمی‌گذرد، اما واقعا همه چیز هم خوب نیست.»
كارگردان مجموعه «وضعیت سفید» ادامه داد: «به نظر من مهم‌ترین نکته در زندگی این است که آدم از خودش احساس رضایت داشته باشد و این رضایت‌مندی براحتی حاصل نمی‌شود، واقعیت این است که اگر این احساس بوجود بیاید زندگی راحت‌تر می‌شود.»
کارگردان فیلم سینمایی «بوتیک» هم‌چنین گفت: «بخش عظیمی از مردم جامعه ما به افراد ثروتمند‌تر احترام بیشتری می‌گذارند با اینکه می‌دانند قرار نیست چیزی از ثروت آن شخص نصیبشان شود. این مسئله تاسف برانگیزی است که مادیات برای اغلب ما این روز‌ها مسئله مهمی شده است.»
او ادامه داد: «در حوزه کاری خودمان فیلم‌سازی نیز به همین صورت است، جدا از دغدغه اینکه چه کار کنیم که فیلم خوبی بسازیم هیجان عجیب پول در آوردن همراه همه ما هست؛ در حالی که سال‌ها قبل احوال ما این طور نبود و این موضوع به نظرم با کار کیفی کردن مغایر است.»
نعمت‌الله افزود: «من زیاد برخورد کرده‌ام با آدم‌هایی که در اوج رفاه حالشان بد بوده. به نظر من پولدار بودن با خوشبختی یا احساس آرامش کردن موضوعات بسیار متفاوتی هستند.»
کارگردان فیلم سینمایی «بی‌پولی» ادامه داد: «در حرفه ما و یا ورزشکاران جدا از کسب درآمد و موفقیت موضوع شهرت هم مطرح است.»
به گفته نعمت‌الله، "لحظاتی که آدم درگیر خیالبافی کسب درآمد بیشتر است جزو لحظات از دست رفته زندگی است."
او در ادامه در پاسخ به این پرسش که "خداوند در وجود حمید نعمت‌الله چه چیزی را به ودیعه گذاشته که باید شکرگزار او باشد و تا چه اندازه این قدردانی را از خداوند دارد؟" گفت: «بخش‌های طولانی از زندگی‌ام با این ناشکری و ناسپاسی گذشته است اما تلاش می‌کنم ادامه زندگی این‌طور نباشد. معتقدم عمر یک آدم باید با کیفیت بگذرد و این کیفیت موضوع رضایت‌مندی از خود است.»
او ادامه داد: «شاید بسیاری از افراد مشهور دنیا در پایان راه به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین چیز در زندگی‌شان خلق یک شعر یا یک آهنگ یا حتی یک فیلم نبوده و مهم‌تر از همه چیز ارتباط درست پیدا کردن با هستی بوده است. به نظر من زندگی پر از موانع است و موفقیت هم خودش می‌تواند یک مانع باشد.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
منبع: khabaronline.ir


مطالب پیشنهادی:
محمدعلی كشاورز در روزهای بازنشستگی +عکس
مریلا زارعی در نقش یک زن کرد +عکس
بازی رضا عطاران در کپی یک فیلم هالیوودی!! +عکس
گفتگو با نویسنده «خداحافظ بچه»/ ژانر از دستم در رفت!
حمید جبلی و ایرج طهماسب با موهایی پرپشت!! +عکس