در حوزه عمومی‌ بیشترین فروش متوجه رمان و روانشناسی است. رمانهایی چون "بادبادک باز" نوشته خالد حسینی بسیار مورد استقبال بوده است اما باید بگویم مردم...

  


در میان کتابهای پرفروش کشور در هفته آثاری چون هری پاتر و بادبادک باز و آخرین عشق کافکا و سمفونی مردگان به چشم می‌خورد.
در میان کتابهای پرفروش کشور در هفته آثاری چون هری پاتر و بادبادک باز و آخرین عشق کافکا و سمفونی مردگان به چشم می‌خورد.
 
تهران؛ "عطر سنبل، عطر کاج" مورد استقبال است
بلادی از فروشندگان کتابفروشی"امیر کبیر" در تهران درباره پرفروشهای هفته گذشته این کتابفروشی گفت: در این کتابفروشی در همه زمینه ها هم عمومی ‌و هم تخصصی کتاب موجود است و مراجعه کنندگان ما را هم دانشجویان تشکیل می‌دهند و هم کسانی که برای خرید کتاب های عمومی ‌می‌آیند.
وی درباره پرفروشهای کتاب در بخش عمومی ‌این کتابفروشی از چندین کتاب نام برد و گفت: رمانهای تاریخی با ترجمه ذبیح الله منصوری و یا کتابهای پائولو کوئیلو و یا آثاری چون "عطر سنبل، عطر کاج" نوشته فیروزه جزایری دوما با ترجمه محمد سلیمانی نیا ( نشر قصه) از کتابهایی بوده‌اند که در هفته گذشته مورد استقبال قرار گرفته اند.
وی در ادامه گفت: کتابهای روانشناسی چه در حوزه عمومی ‌و چه در حوزه تخصصی با استقبال ویژه‌ای مواجه می‌شوند.
 
تهران؛ "قصه های سرزمین اشباح" برای نوجوانان
بکران از فروشندگان کتابفروشی "شهر کتاب تهران پارس"  گفت: در حوزه عمومی‌ بیشترین فروش متوجه رمان و روانشناسی است. رمانهایی چون "بادبادک باز" نوشته خالد حسینی بسیار مورد استقبال بوده است اما باید بگویم مردم این منطقه آنچنان از رمانهای خارجی استقبال نمی‌کنند و بیشتر جذب داستانهای ایرانی می‌شوند.
وی در ادامه افزود: کتابهایی چون "غزال" نوشته طیبه امیر جهادی (نشر علی)، " گوهر یکدانه" نوشته مهناز سیدجواد جواهری ( نشرالبرز) و به طور کلی کتابهای عامه پسند مورد توجه است هر چند در این میان کتابهایی که در حال حاضر در صدر پرفروشها قرار دارند مثل " کافه پیانو" و یا " بیوتن" هم فروش نسبتا خوبی دارد.
این کتابفروش از کتابهای روانشناسی به عنوان دیگر ژانر مورد علاقه مردم نام برد و گفت: کتابهایی چون " چهار اثر از فلورانس اسکاول شین" نوشته فلورانس اسکاول شین با ترجمه گیتی خوشدل ( نشر پیکان)، رمانهای ایرانی و "از دولت عشق" نوشته کاترین پاندر با ترجمه گیتی خوشدل ( نشر روشنگران و مطالعات زنان ) و یا کتابهای بابارا دی آنجلیس و یا وین دایر بسیار مورد استقبال هستند.
بکران در پایان درباره فروش کتاب برای سنین کودک و نوجوان نیز گفت : این گروه سنی بیشتر به کتابهای تخیلی گرایش دارند و پس از " هری پاتر" نوشته جی.کی.رولینگ با ترجمه ویدا اسلامیه (نشر تندیس) کتابهای دیگری چون "قصه های سرزمین اشباح" نوشته دارن شان با ترجمه فرزانه کریمی‌(نشر قدیانی) و یا "بچه های بدشانس" و یا " نبرد با شیاطین" از کتابهای مورد استقبال این گروه سنی است.
 
اهواز؛ کتابهایی که راه پولدار شدن را یاد می‌دهند فروش می‌کنند
عتابی از فروشندگان کتابفروشی "رشد" در اهواز  گفت: در حال حاضر بیشترین فروش از کتابهای روانشناسی می‌شود کتابهایی که موضوع آنها درباره چگونه پولدار شدن و چگونه موفقیت شدن است فروش خوبی دارند.
وی در ادامه گفت: در بخش رمان نیز از هر کتابی که تبلیغ شود استقبال می‌شود "کافه پیانو" و" بیوتن" الان که دوباره از جانب شما نامی ‌از آنها برده می‌شود فروششان باز هم بالاتر می‌رود چرا که این گزارش ها کنجکاوی مخاطبان را تحریک می‌کند. ولی به غیر از این دو کتاب، کتابهایی چون "بادبادک باز" نوشته خالد حسینی و"آخرین عشق کافکا" نوشته کاتی دیامانت با ترجمه سهیل سمی‌(نشر ققنوس) بسیار مورد استقبال هستند.
این فروشنده گفت: کودک و نوجوان نیز از تعدادی از کتابها مثل کتابهای دارن شان و یا مجموعه هری پاتر استقبال می‌کنند اما آنچه جلب توجه می‌کند و البته ارزشمند است این است که اغلب اوقات والدین به اجبار برای فرزندان خود کتاب می‌خرند.
 
کاشان؛ از"مردی که گورش گم شد" و" سمفونی مردگان" همچنان یاد می‌شود
قمصری مسئول "خانه کتاب کاشان" نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پرفروشهای کتاب در این کتابفروشی گفت: در این فروشگاه بیشترین استقبال از رمان و پس از آن کتابهای روانشناسی می‌شود اما علاوه بر اینکه کتابهای موجود در یک کتابفروشی می‌تواند تعیین کننده نوع فروش باشد شیوه عرضه کتابها هم در این بخش نقش مهمی‌دارد.
وی در ادامه گفت: "بیوتن" نوشته رضا امیرخانی (نشر علم)، "روی ماه خداوند را ببوس" نوشته مصطفی مستور (نشر مرکز)، " مردی که گورش گم شد" نوشته حافظ خیاوی (نشر چشمه)، " سمفونی مردگان" نوشته عباس معروفی ( نشر ققنوس) و "شما که غریبه نیستید" نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ( نشر معین) از کتابهای پرفروش در بخش رمان ایرانی هستند.
این فروشنده افزود: در بخش فروش رمانهای خارجی می‌توان گفت رمانهایی چون "بادبادک باز" و "هزار خورشید تابان" هردو نوشته خالد حسینی و یا کتابهای قدیمی‌تر مثل "کوری" نوشته ژوزه ساراماگو، "قلعه حیوانات" نوشته جورج اورول، "برادران کارامازوف" نوشته داستایوسکی با ترجمه صالح حسینی (نشر ناهید) در هفته گذشته مورد توجه بوده اند.
 
 
 
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:  خبرگزارى مهر