قطع دست راست و اهدای پاداش طلا به قهرمانان، یكی از سنت های قدیمی در مصر باستان برای تضعیف قدرت دشمنان است و دقیقا...

                                                         
باستان شناسان اتریشی در اكتشافات خود در محوطه كاخ شهر باستانی «آواریس» مصر موفق به كشف 16 دست راست قطع شده در چهار گودال شدند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شهر باستانی محل فرمانروایی «هیكسوس» در سه هزار و 600 سال قبل بوده كه در نزدیكی شهر فعلی «تل الدیه» مصر قرار دارد.
محققان در اكتشافات خود درون كاخ باستانی دو گودال در مقابل محل اقامت فرمانروا كشف كردند كه درون هر كدام یك دست راست قطع شده وجود داشت؛ همچنین دو گودال دیگر در محوطه بیرونی كاخ شامل 14 دست راست قطع شده شناسایی شدند.
به گفته «مانفرد بیتاك» مدیر پروژه اكتشافی موسسه باستان شناسی اتریش، اندازه كلی دست‌ها بزرگ و برخی نیز بسیار بزرگتر از حد معمولی هستند.
هنوز مشخص نیست كه دستان قطع شده به چه گروه یا قومی اختصاص دارد و ممكن است متعلق به مصریان باستان یا دشمنان منطقه لوانت باشد.
«بیتاك» خاطرنشان می‌كند: قطع دست راست و اهدای پاداش طلا به قهرمانان، یكی از سنت های قدیمی در مصر باستان برای تضعیف قدرت دشمنان است و دقیقا مشخص نیست كه این رسم از چه دوره ای رواج یافته یا از مناطق دیگر به مصر باستان رسیده است.
اكتشافات در كاخ شهر باستانی «آواریس» با همكاری آكادمی علوم اتریش و دفتر موسسه باستان شناسی این كشور در قاهره انجام شده است.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
عموهای فیتیله‌یی برای زمستان بچه‌ها ترشی می‌اندازند!
چرا "كلاه‌ قرمزی" در دلمان حق "آب و گل" دارد؟!
عموهای فیتیله ای در شبکه نمایش خانگی +عکس
تازه‌ترین اعتراض‌ها به سریال «خداحافظ بچه»
همه چیز درباره خانواده پرجمعیت مجید صالحی!