وزير ارتباطات و امورداخلي ژاپن ظرفيت هاي صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران را در توليد آثار راديوو تلويزيوني چشمگير ،مهم و تاثيرگذار خواند

سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی وزیر ارتباطات و امور داخلی ومقامات رادیوتلویزیون ژاپن به توکیو سفر کرده است درباره گسترش همکاری ها و تبادل تجربه های تولیدی و فنی رادیو تلویزیونی دو کشور گفتگو کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از توکیو ، در دیدار  آقای ضرغامی  با "شین جی تاروتوکو" وزیر ارتباطات وامورداخلی ژاپن برگسترش همکاری های رسانه ای دو کشور تاکید شد.
وزیر ارتباطات و امورداخلی ژاپن گفت معتقدیم که چالش های فراوان موجود در دنیای کنونی را با مبادلات انسانی می توانیم به نحو مطلوبی حل کنیم .

تاروتوکوافزود : در ژاپن فیلم های رزمی و سامورایی دارای روح عدالت خواهی است که نشان می دهد باید از مردم ستمدیده در مقابل ظلم افراد قدرتمند حمایت کرد.
 وزیر ارتباطات و امورداخلی ژاپن ظرفیت های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را در تولید آثار رادیوو تلویزیونی چشمگیر ،مهم و تاثیرگذار خواند.

رئیس سازمان صداوسیما هم گفت معادلات جهانی دچار تحول اساسی شده و جمهوری  اسلامی ایران نقش مهمی در تحولات دنیای امروز و آرایش جدید ایفا می کند.

ضرغامی تصریح کرد توصیه من این است که واقعیت های ایران را آنگونه که هست دریافت کنید زیرا رسانه های غربی تصویرگمراه کننده و غیرواقعی از ایران ارائه می کنند.
 آقای ضرغامی همچنین با  "ماسایوکی ماتسوموتو" رئیس شبکه تلویزیونی ژاپن" ان اچ کی " دیدار و گفتگو کرد .

رئیس رسانه ملی گفت همه دنیا تلاش می کنند بدانند در ایران چه می گذرد و واقعیت ها چیست و رسانه  ان اچ کی می تواند به مردم ومسئولان ژاپن دراین زمینه کمک کند
رئیس شبکه تلویزیونی ژاپن هم صداوسیمای جمهوری اسلامی را رسانه ای با  قدرت ، ظرفیت و میزان بالای تاثیرگذاری صداوسیما درتحولات خواند.

 رئیس شبکه" ان اچ کی" گفت ما علاقه مندیم از تولیدات فیلم وسریال صداوسیما در شبکه های تلویزیونی ژاپن استفاده کنیم .
آقای ضرغامی همچنین از بخش های مختلف تلویزیون ان اچ کی  شامل استدیوها ، اتاق های فرمان و مکان های تولید وساخت سریال و فیلم وهمچنین مرکز تحقیقات فنی این رسانه فراگیر در ژاپن دیدن کرد.

رئیس رسانه ملی سپس در دیدار با اعضای  مرکز مطالعات و سیاست گذاری بین المللی ژاپن  با تشریح توانمندی های جمهوری اسلامی گفت : دیوار بی اعتمادی بین ملت ایران و زمامداران آمریکا بالاتر از آن است که با وعده های فریبکارانه و توخالی حقوق قانونی خود را معامله کند و آمریکا فقط بااقدامات عملی می تواند گذشته شرم آور خود را در پیشگاه ملت ایران جبران کند.




گرد آوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com /culture
منبع : روابط عمومی صدا و سیما



مطالب پیشنهادی:
جیمز کاگنی ایرانی کیه؟
آهو خردمند نقش "فوزیه" را بازی می کند
تاریخچه سینمای کودک و نوجوان
نمی‌دانم اوتادی چرا مدعی شده‌ که می‌خواهد تهیه‌کننده شود ولی مگر می‌تواند؟
عرضه سری جدید " قلب یخی "