در حال حاضر دچار مشکلات مالی هستیم و این کمبود بودجه تنها گریبانگیر ما نیست بلکه مشکل کل کشور است.

جمال شورجه کارگردان درباره تولید فیلم در «مرآت هنر» گفت: «فیلم سینمایی «سوادیکا» درباره زندگی شخ احمد قمی ایرانی در دوران صفویه است که ‌تشیع را به جنوب آسیای شرقی برد و مذهب شیعه از اندونزی تا مالزی و تایلند به حسب زحمات ایشان ‌گسترش یافت.»

وی در ادامه درباره بودجه فیلم توضیح داد: «در حال حاضر دچار  مشکلات مالی هستیم و این کمبود بودجه تنها گریبانگیر ما نیست بلکه مشکل کل کشور است. سرمایه‌گذار این پروژه سازمان سینمایی است و بودجه سینما ‌نسبت به سال گذشته یک سوم شده و اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار بوده است، مشکلات مالی برای ما عادی است‌.»
 
برآورد فیلم 6 تا 7 میلیارد تومان است

شورجه در ادامه به تولید فیلم در «مرآت هنر» گفت: «مرآت هنر مجری طرح ‌پروژه «سوادیکا» است و رئیس هیئت مدیره این موسسه خود من هستم‌ و تهیه‌کننده این فیلم روح‌الله برادری است‌. برآورد ما 6 تا 7 میلیارد است البته پیش از گران شدن ارز نصف این مبلغ برای تولید فیلم پیش‌بینی شده بود.‌ گران شدن ارز باعث افزایش قیمت شد، همچنین به ما دلار دولتی تعلق نمی‌گیرد.»

 

وی در ادامه گفت: «فیلم «سوادیکا» پروژه ملی، دینی و اعتقادی است و ما در همین فرصت از تمام نهادها و ارگان‌ها از جمله حوزه هنری، شهرداری، صدا وسیما، سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفان، دفتر رئیس جمهور و نهادهایی که همسو و همگرا با دولت نیستند می‌خواهیم تا در ساخت این پروژه و تامین بودجه به سازمان سینمایی کمک کنند. این فیلم به زندگی شیخ احمد قمی می‌پردازد که از اهمیت خاصی برخوردار است. ما برای تولید فیلم دچار مشکل شدید مالی هستیم، البته برای تولید فیلم ناامید نیستیم.»

 

چه کسی دلسوزتر از ما؟ / رئیس هیئت مدیره هستم و نظارت می‌کنم

 وی در پاسخ به این سئوال که چرا این فیلم به موسسه «مرآت هنر» به مدیرعاملی روح‌الله شمقدری واگذار شده، گفت: «سازمان سینمایی طبق قانون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با یک موسسه قرارداد ببندد و نمی‌تواند با دفاتر خصوصی و شرکت‌ها قرارداد ببندد. ما خودمان دقت نظر داریم و زمانی که پول ارائه می‌شود ما دقت لازم را انجام می‌دهیم و جای دیگر هزینه نمی‌شود. چه کسی برای این کار دلسوزتر از خودمان است؟ هر تشکیلات و سازمانی هم که بیاید 10 درصد پروژه را به عنوان حق‌الزحمه باید به آن‌ها بدهیم. در «مرآت هنر» من خودم رئیس هیئت مدیره هستم و به  امور اشراف دارم و با نظارت من کار انجام می‌شود و دقت و نظارت خواهم داشت.»

 

جایی هزینه بیهوده صورت نمی‌گیرد

وی در ادامه گفت: «روح‌الله برادری تهیه‌کننده هستند و محمدصادق آذین مجری طرح این کار هستند سیستم را به گونه‌ای می‌چینیم که جایی هزینه بیهوده صورت نگیرد. یک مجری طرح تایلندی داریم که کار را پشتیبانی می‌کند. روح‌الله شمقدری در «مرآت هنر» مدیر اجرایی هستند و بالطبع در جریان امور پروژه ما خواهند بود‌‌.»




گردآوری :گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :khabaronline.ir


مطالب پیشنهادی :
سریال "دونگ یی" کی تمام می شود؟
رابطه بین اهرام و ا عتقاد مصریان
به یاد ساموئل خاچیکیان و "غقاب ها" پر مخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران
پروژه های میلیاردی دیگر در راهند
با درخت خرما هنر نمایی کنید