سریال معمای شاه به تهیه کنندگی علی لدنی از اواخر سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شده و قرار است بزودی جلوی دوربین رود.


به گزارش شبکه ایران، محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان تلویزیون که بیشتر در زمینه ساخت آثار تاریخی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی تبریز در مه، عمارت فرنگی، پدرخوانده و... فعالیت دارد این روزها به فکر ساخت سریال جیدش است؛ سریالی که قرار است زندگی محمدرضا پهلوی از 1315 و بازگشت وی از سوئیس را تا مرگ او در سال 1359 به تصویر بکشد.

روز گذشته یکی از سایت‌های سینمایی در خبری اختصاصی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که رضا عطاران قرار است نقش استاد شهید مرتضی مطهری را در این سریال با عنوان "معمای شاه" بازی کند اما محمدرضا ورزی در گفت‌وگویی حضور وی و اکبر عبدی را تکذیب کرد. 
این کارگردان در گفت‌وگویی با بانی فیلم گفته است: «دیروز سایت‌های خبری مطلبی را در مورد حضور رضا عطاران نقش استاد شهید مرتضی مطهری و اکبر عبدی در نقش هویدا منتشر کردند که بسیار موجب تعجب است. البته من ارادت خاصی به هر دو این عزیزان دارم، اما حضور هیچکدام از این دو هنرپیشه دست کم در این مرحله از تولید، در سریال «معمای شاه» صحت ندارد».

ورزی همچنین در بخش دیگر این گفت‌وگو افزوده است:« ما برای نقش شهید مطهری به احتمال فراوان در سال آینده انتخاب بازیگر خواهیم داشت چون مراحل تصویربرداری مربوط به نقش آن شهید در سال آینده خواهد بود. ضمن اینکه بازیگر نقش هویدا، نخست وزیر دوره پهلوی نیز انتخاب شده و در اعلام شد که محمدرضا شریفی نیا این نقش را بازی خواهد کرد. حال آنکه در این سایت‌ها به غلط از اکبر عبدی به عنوان بازیگر نقش هویدا و از شریفی نیا به عنوان بازیگر نقش آیت‌ا... بروجردی نام برده شده که آن را تکذیب می کنم».

یادآور می شود سریال معمای شاه به تهیه کنندگی علی لدنی از اواخر سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شده و قرار است بزودی جلوی دوربین رود. به غیر از شریفی نیا تاکنون نیز حضور بازیگرانی چون داریوش ارجمند، احمد نجفی، امیرمهدی کیا، رضا فیاضی، رضا رویگری، چنگیز جلیلوند، قطب الدین صادقی، ولی ا... مومنی، عبدالرضا اکبری، چنگیز وثوقی، سیامک اطلسی، مجید مشیری، ایرج سنجری، ژیلا سهرابی، امیریل ارجمند، امیر دژاکام، رامین راستاد، سعید امیرسلیمانی، بهروز بقایی، شهرام قائدی، شهرام عبدلی و... محمد مطیع در این سریال قطعی شده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : inn.ir


مطالب پیشنهادی :خبرهایی در مورد اکران فیلم های تحریمی
امبد جوان: از من ایراد گرفتند چرا همسرت را به نام کوچک خوانده‌ای!؟
به یاد "فدریکو فلینی"
گزارش تصویری : فیلم " آنا کارنینا "
"پلیس آهنی"های دیگر در راهند