اما تا امروز فیلم سینمایی یا مستندی دراین رابطه ساخته نشده است

کاپیتان هوشنگ شهبازی درباره ساخت فیلمی در ارتباط با پرواز 743 گفت: «بسیاری از هنرمندان سینمایی چه در بخش مستند و چه در بخش سینمای بلند پیشنهاد ساخت فیلمی در رابطه با پرواز 734 ایران ایر را داده‌اند، حتی اعلام کردند احمد نجفی به عنوان بازیگر نقش من در فیلم انتخاب شده، اما تا امروز فیلم سینمایی یا مستندی دراین رابطه ساخته نشده است.»

او ادامه داد: «دوستانی چون حجت الله سیفی، علی‌پور و یا دوستان شبکه‌های مختلف تلویزیون تمایل برای ساخت فیلم داشتند، اما متاسفانه برخی از مدیران هما از جمله بخش روابط عمومی مشکلاتی سر راه هنرمندان ایجاد کرده‌اند. به گونه‌ای که چندی پیش شبکه خبری پرس‌تی‌وی به دفتر ریاست جمهوری نامه داده و درخواست همکاری کرده و شخص رئیس جمهور دستور ساخت فیلم را داده‌اند.»
 
کاپیتان شهبازی ادامه داد: «50 سال پیش دهقان فداکار که آن هم از مردم میانه بود، برای نجات مردم جان خود را به خطر انداخت. امروز بعد از گذشت نیم قرن به عنوان یکی از همشهریان وی، توانستم جان تعداد از هموطنان خود را نجات دهم. اگر پیگیری و انتشار از خود گذشتگی دهقان فداکار توسط رسانه و سینما نمایش داده نمی‌شد، شاید کمتر به دنبال حمایت از جان مردم بودیم. در واقع حمایت رسانه‌های مختلف باعث ماندگاری اتفاق می‌شود.»

روز سه‌شنبه 26 مهرماه 1390، هواپیمای بوئینگ 727 طی پرواز شماره 743 مسکو - تهران در خط هواپیمایی ایران ایر با هدایت کاپیتان هوشنگ شهبازی، در فاصله 15 مایلی فرودگاه بین المللی امام خمینی، دچار نقص در باز شدن چرخ دماغه هواپیما شد. این پرواز در ‌‌نهایت به سمت فرودگاه مهرآباد تغییر مسیر داد و علیرغم کمبود امکانات مورد نیاز خلبان، با همکاری کادر پرواز و به واسطه مهارت و درایت خلبان شهبازی، بوئینگ 727 با 97 مسافر و 19 خدمه پرواز و بدون چرخ دماغه به طرزی اعجاب‌آور در فرودگاه مهرآباد به سلامت به زمین نشست.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir


مطالب پیشنهادی :
خبرهایی در مورد اکران فیلم های تحریمی
امبد جوان: از من ایراد گرفتند چرا همسرت را به نام کوچک خوانده‌ای!؟
به یاد "فدریکو فلینی"
گزارش تصویری : فیلم " آنا کارنینا "
"پلیس آهنی"های دیگر در راهند