تا در این حرفه حضور پیدا نکنی نمی توانی لذت این کار را درک کنی.


حسین نمازی معروف به آقای دوربینی 54 ساله ساکن خیابان میرعماد تهران امروز میهمان غرفه بولتن نیوز در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها بود.


حسین نمازی از علاقه شدید خود نسبت به دوربین گفت: این علاقه ذاتی است و یک لذت وصف نشدنی دارد. شما تا در این حرفه حضور پیدا نکنی نمی توانی لذت این کار را درک کنی. از بچگی دوست داشتم انسان معروفی شوم و دلم می خواست تصویرم از تلویزیون پخش شود و در جامعه مطرح شوم.

من این کار را از قبل انقلاب شروع کردم. در مسجد ارگ نشسته بودم ، وقتی به منزل رفتم و تصویر خود را از تلویزبون دیدم علاقمند شدم و اینگونه پا به این عرصه گذاشتم!

*چگونه زاویه دوربین ها رو می دونی که همیشه به صورت تمام رخ در قاب تلویزیونی ظاهر میشی؟

خب اون یک کلاس مخصوصی دارد که شما باید بیایید و در کلاس های من حاضر شوید و با یک مصاحبه نمی شود. چون از قبل انقلاب در این حرفه هستم زاویه دوربین ها رو میشناسم و هر شب هم می نشینم و تا دیروقت منتظر می مانم تا تصویر خود را از تلویزیون ببینم.

حسین نمازی از زندگی شخصی اش هم برای ما گفت و جالب آنکه در زمانی جوانی وقتی در دوران نامزدی و عقد بوده است به عشق اینکه در تهران حاضر باشد (چون سوژه های تلویزیونی در تهران بیشتر از شهرستان هاست) حاضر به ازدواج نشده و تا بحال مجرد مانده است.

حسین نمازی که بسیار خوش صحبت و خوش برخورد بود صحبت های خود را با طنز ادامه می دهد و می گوید: «چندین نسل از صداوسیما بازنشسته شده اند اما من همچنان در در حرفه ام مشغول به کار هستم و فعلا قصد بازنشستگی ندارم.»

نمازی از سانسور برخی تصویرهایش توسط کارگردان ها می گوید: «گاهی آنقدر مقابل دوربین ها حاضر می شوم که کارگردان ها مجبور می شوند یک تصویر را چند بار بگیرند اما در نهایت کسی حریف من نمی شود چون می دانم در لحظاتی مقابل دوربین حاضر شوم که نتوانند تصویرم را سانسور کنند.»

اما آقای دوربینی گویا امروز به آرزوی دوران نوجوانی خود رسیده است و از شهرت خود در رسانه های بین المللی سخن می گوید: «تصویرم را نه تنها در رسانه های داخلی بلکه در برنامه های ماهواره ای هم نشان می دهند و از لقب آقای دوربینی لذت می برم. این لقب را اولین بار کامران نجف زاده برای من انتخاب کرد که از او ممنونم.»

اما آقای دوربینی خود را پایه ثابت تشییع جنازه ها می داند و می گوید اخبار تمام تشییع جنازه افراد معروف را پیگیری می کنم و معمولا در مقابل صف تشییع جنازه قرار می دهم تا تصویرم را نشان دهند.

حسین نمازی که علاقه زیادی به دیده شدن دارد، خود را یک آدم سیاسی می داند و اعلام می کند در تمامی انتخابات ها شرکت کرده ام و رای دادم اما رای دادن آقای دوربینی هم از زبان خودش شنیدنی است: «معمولا در جاهایی برای رای دادن حاضر می شوم که مطمئن هستم پخش زنده تلویزیونی دارند و زمانی رای خود را به صندوق می اندازم که یکی از مسئولین مقابل دوربین ها قرار می گیرد تا مجبور شوند تصویر مرا نشان دهند»

 


گردآوری :گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع : caffecinema.com



مطالب پیشنهادی :
روزی که نیکی کریمی از میرداماد تا تجریش را پیاده رفت!

از شهریاری چه خبر؟

"خائن کشی"کیمیایی

قلب یخی چگونه شکل گرفت؟

از تهرون قدیم چه خبر؟