پنجاه و دومین فیلم بلند انیمیشن دیزنی انیمیشن استودیوز است.

سینما - انیمیشن سه‌بعدی «رِک-ایت رالف» در هفته اول اکران در آمریکای شمالی 49.1 میلیون دلار فروخت.
به گزارش خبرآنلاین، فروش هفته اول این انیمیشن خانوادگی رکوردی جدید برای استودیو دیزنی انیمیشن به همراه داشت.
 
رکورد قبلی در اختیار «ژولیده پولیده» بود. این فیلم سال 2010 در هفته تعطیلات شکرگزاری با 48.8 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد (فیلم روز چهارشنبه اکران شد و در پنج روز اول 68.6 میلیون دلار فروخت).

 
 
«رِک-ایت رالف» («Wreck-It Ralph») بخصوص روز جمعه در شمال شرقی ایالات متحده، جایی که توفان سهمگین سندی هفته پیش بیشترین خرابی را بر جای گذاشت، فروش خوبی داشت. بیشتر 300 سالن سینما که هفته پیش به خاطر توفان بسته شده بودند، از این هفته کار خود را مجددا آغاز کردند.

استقبال تماشاگران در ساحل شرقی خوب بود، اما چشمگیر نبود. با این حال، مجموع فروش فیلم‌ها در ایالات متحده در مقایسه با پارسال چنین هفته‌ای 23 درصد بیشتر بود.
 
«رِک-ایت رالف» در سطح بین‌المللی نیز در شش بازار 12 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را در هفته اول اکران به 61.1 میلیون دلار رساند.


فروش هفته اول «رِک-ایت رالف» یک رکورد جدید برای استودیو دیزنی خلق کرد
  
«رِک-ایت رالف» پنجاه و دومین فیلم بلند انیمیشن دیزنی انیمیشن استودیوز است. این فیلم سه‌بعدی را ریچ مور بر اساس فیلمنامه‌ای از جنیفر لی و فیل جانستن کارگردانی کرده و جان لسه‌تر مدیر تولید آن است.
 
جان سی. رایلی، سارا سیلورمن، جک مک‌برایر و جین لینچ صداپیشه‌های «رِک-ایت رالف» هستند. داستان درباره رِک-ایت رالف ضدقهرمان بازی‌های آرکد است که دیگر حاضر نیست نقش خود را به عنوان یک ضدقهرمان بپذیرد و می‌کوشد یک قهرمان باشد، اما آرزوی دیرین او کل دنیای آرکد را به هم می‌ریزد. 
 
تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این فیلم نمره A داده‌اند. «رِک-ایت رالف» با بودجه‌ای در حدود 165 میلیون دلار ساخته شده است.
 
تریلر معمایی «پرواز» به کارگردانی رابرت زمه‌کیس نیز در هفته اول اکران فراتر از انتظار ظاهر شد و با 25 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت.  
 
دنزل واشنگتن در «پرواز» نقش ویپ ویتکر یک خلبان کارکشته را بازی می‌کند که با وجود نقص فنی هنگام پرواز، هواپیمای خود را به شکلی معجزه‌آسا فرود می‌آورد و تقریبا جان تمام مسافران را نجات می‌دهد. ویپ ابتدا یک قهرمان لقب می‌گیرد، اما تحقیقات اداره هوانوردی فدرال (FAA) درمورد این حادثه او را با سئوالات آزاردهنده مواجه می‌کند.



دنزل واشنگتن برای بازی در «پرواز» یکی از بخت‌های جوایز اسکار 2013 است

جان گودمن، دان چیدل، ملیسا لئو، بروس گرین‌وود و کلی رایلی دیگر بازیگران «پرواز» هستند که در سینمااسکور نمره A- دریافت کرده است. از واشنگتن به عنوان یکی از رقبای بخش بهترین بازیگر مرد در جوایز اسکار 85 یاد می‌شود.

«پرواز» که با بودجه‌ای در حدود 31 میلیون دلار ساخته شده، اولین فیلم زنده زمه‌کیس پس از «جداافتاده» در سال 2000 است. او چند فیلم قبلی خود شامل «قطار سریع‌السیر قطبی»، «بئوولف» و «سرود کریسمس» را با استفاده از تکنیک پرفورمنس-کپچر و تلفیق تصاویر زنده و رایانه‌ای ساخت.

سه‌گانه «بازگشت به آینده»، «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت»، «مرگ برازنده اوست»، «فورست گامپ»، «تماس» و «آنچه در زیر نهفته» از دیگر ساخته‌های این فیلمساز 60 ساله متولد شیکاگو هستند.
 
تریلر سیاسی «آرگو» به کارگردانی و با بازی بن افلک در هفته چهارم اکران 10.2 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده سوم قرار گرفت، مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 75.9 میلیون دلار رساند.
 
فیلم کونگ فویی «مردی با مشت‌های آهنین» به کارگردانی و با بازی آر زد آ در هفته اول نمایش با 8.2 میلیون دلار فیلم چهارم شد.
 
این فیلم که بودجه‌ای تنها در حدود 15 میلیون دلار ساخته شده، اولین تجربه کارگردانی آر زد آ است و کوئنتین تارانتینو آن را معرفی کرده است. آر زد آ موسیقی دو فیلم «بیل را بکش: جلد 1» و «بیل را بکش: جلد 2» را برای تارانتینو ساخت.
 
راسل کرو، کانگ لی و لوسی لیو در «مردی با مشت‌های آهنین» بازی می‌کنند. 
 
داستان درباره گروهی جنگجو و یک سرباز بریتانیایی تک‌رو است که برای پیدا کردن یک گنج معروف از یک ده در چین دوران فئودالی سر درمی‌آورند، جایی که یک آهنگر متواضع به دنبال دفاع از خودش و دیگر اهالی ده است.



راسل کرو در صحنه‌ای از فیلم «مردی با مشت‌های آهنین» 
 
آر زد آ فیلمنامه «مردی با مشت‌های آهنین»‌ را با همکاری ایلی راث بازیگر «لعنتی‌های بی‌آبرو» کوئنتین تارانتینو نوشته است.

آر زد آ با نام اصلی رابرت فیتس‌جرالد دیگز متولد سال 1969 در بروکلین است. او در سال‌های اخیر در فیلم‌های کارگردانان مطرح مانند «گانگستر آمریکایی» ریدلی اسکات، «آدم‌های بامزه» جاد آپاتو و «سه روز بعد» ‌پل هگیس نقش‌های کوتاه داشته است. او همچنین آهنگساز فیلم‌ «گوست داگ: شیوه سامورایی» ساخته جیم جارموش است.

هالیوود ریپورتر / 4 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری


گردآوری :گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :  khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
"دلتنگی های عاشقانه" بامحمد رضا فروتن و میترا حجار
حامد بهداد در تله دوربین مخفی
دلایل موفقیت سریال های کره ای
جشن سال نو میلادی با تیلور سویفت
می شود "راستش را گفت" و "کلاه پهلوی" بر سر مخاطب نگذاشت!