آرون سورکین فیلمنامه‌نویس برنده اسکار می‌گوید فیلم زندگی‌نامه‌‌ای موسس و مدیر اجرایی پیشین شرکت اپل تنها از سه صحنه تشکیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سورکین روز پنجشنبه در گردهمایی سالانه نیوزویک و دیلی بیست، گفت: «امیدوارم استودیو برای اینکه بیش از حد اطلاعات می‌دهم من را نکشد، اما کل این فیلم تنها در سه صحنه به تصویر کشیده می‌شود که هر سه در زمان واقعی اتفاق می‌افتد.»
 

برای اولین بار است سورکین درمورد برنامه‌های خود برای فیلم زندگی استیو جابز که خیلی‌ها منتظر دیدن آن هستند، صحبت می‌کند.
 

این پروژه فعلا بی‌نام را اسکات رادین، مارک گوردون و گیمون کاسادی تهیه می‌کنند. بازیگران فیلم هنوز مشخص نشده‌اند.
 

به گفته سورکین، سه صحنه فیلم هر یک 30 دقیقه و در زمان واقعی است.
 

این سه صحنه درست پیش از ارائه سه محصول مهم اپل اتفاق می‌افتد. این سه محصول اولین کامپیوتر مکینتاش در 1984، «NeXT Cube» در 1990 و اولین آی‌پاد در 2001 هستند.
 

سورکین که سال 2010 برای «شبکه اجتماعی» ساخته دیوید فینچر برنده بهترین اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد، برای نوشتن فیلمنامه با آدم‌های مختلف که هر یک به شکلی با جابز در ارتباط بودند، از جمله استیو وزنیاک دیگر موسس اپل دیدار کرد.
 

سورکین گفت: «توانستم با این آدم‌ها حرف بزنم، آدم‌هایی که جابز به دفعات اشک آن‌ها را درآورد، با این حال به او احترام می‌گذارند. جابز باعث شد آن‌ها کار خود را را بهتر انجام بدهند.»
 

او همچنین گفت قصد دارد فیلم را با این متن یا صدای روی تصویر تمام کند: «تقدیم به دیوانه‌ها» که اشاره‌ای است به تبلیغ تلویزیونی معروف اپل با عنوان «متفاوت فکر کن» در 1997.
 

سورکین که پارسال هم برای «مانیبال» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی بود، در پایان گفت: «اگر با این پایان موافقت شود همان فیلمنامه‌ای را نوشته که دوست داشت بنویسد.»
 

استیو جابز پنجم اکتبر 2011 پس از چند سال مبارزه با بیماری سرطان در 56 سالگی درگذشت.
 

جابز همچنین زمانی مدیرعامل پیکسار و عضو هیئت مدیره دیسنی بود. او با پیکسار صنعت سینما و انیمیشن را تغییر داد.
 

این روزها فیلم دیگری با موضوع جابز در مرحله پس از تولید است. این فیلم را جاشوا مایکل استرن کارگردانی کرده و اشتن کوچر در آن به نقش جابز ظاهر شده است.
 

درموت مالرونی، جیمز وودز، آماندا کرو و لوکاس هاس دیگر بازیگران این فیلم هستند که تولید موسسه فایو استار است و از روی فیلمنامه‌ای نوشته مت وایتلی ساخته شده است.
 

این فیلم زندگی جابز را از زمانی که یک هیپی خودسر بود تا زمانی که شرکت اپل را تاسیس کرد و به یکی از محترم‌ترین چهره‌های دنیای فناوری بدل شد، دنبال می‌کند.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


مطالب پیشنهادی:
الناز شاکر دوست و اکبر عبدی
"مهران مدیری"و یک سریال جدید
حضور لیلا حاتمی در جشنواره فیلم رم
حالا حالا ها خیال ندارم برای بازی در یک فیلم رژیم بگیرم.
سکوت فرهاد اصلانی برای حواشی فیلم‌هایش شکست