مجوز برای شرکت در جشنواره خارجی به فیلمی که در ایران مجوز اکران ندارد!
این فیلم هنوز پروانه نمایش داخلی ندارد و به عقیده شورای پروانه نمایش، برای نمایش در سینماهای ایران مناسب نیست.


خبرگزاری فارس: «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی فیلمی است که مجوز نمایش در جشنواره‌های خارجی دارد اما در ایران پروانه نمایش ندارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که تاکنون توانسته نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جایزه سینمای آسیاپاسفیک شود. همچنین این فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم شانگهای را از آن خود کرده است.

این در حالی است که فیلم هنوز پروانه نمایش داخلی ندارد و به عقیده شورای پروانه نمایش، برای نمایش در سینماهای ایران مناسب نیست.

«سعید رجبی‌فروتن» سخنگوی سازمان سینمایی کشور  درباره مجوز نمایش فیلم «خرس» به خبرنگار سینمایی فارس، گفت: «خرس» برای شرکت در جشنواره‌های خارجی دارای مجوز است اما برای نمایش در ایران با اصلاحاتی که به تهیه‌کننده ابلاغ شده، بلامانع خواهد بود.

به گزارش فارس، مقدار اصلاحات این فیلم و اینکه چگونه قرار است فیلم در ایران نمایش داده شود و از سوی دیگر این فیلم چگونه برای ایران مناسب نیست‌ اما در جشنواره‌های خارجی موفق به کسب جوایز می‌شود، سوالی است که در میان اهالی رسانه وجود دارد و هیچ‌کس پاسخگوی آن نیست.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
واکنش محسن رضایی پس از دیدن بازیگر روزهای جوانی‌اش
گزارش تصویری از کنسرت حمید عسکری
این بار افخمی " عملیات 125 " می سازد
تمرین نمایش «تب» با حضور لیندا کیانی+ عکس
وضع قانون برای حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی