به نوشته لس آنجلس تایمز شاید این برای اولین بار در تاریخ باشد که یک بازیگر تمام و کمال ایرانی به‌هالیوود راه می‌یابد و شاید به خاطر این فیلم...
    

فروشندگان فریاد می‌زنند: "برای دیدن فیلم گلشیفته و دی کاپریو بشتابید!، این فیلم را بخرید و با زیرنویس فارسی ببینید!، یک فیلم باکیفیت‌هالیوود! بشتابید قبل از اینکه فیلم‌ها تمام شود!"
 فیلم اکشن – جاسوسی «مجموعه دروغ‌ها» ساخته رایدلی اسکات کارگردان آمریکایی، بر روی پرده نقره ای سینماهای آمریکا به نمایش درآمده است اما DVD این فیلم اکنون به صورت گسترده در خیابان‌های تهران، پایتخت ایران، به فروش می‌رسد و علت این مساله تنها حضور ستاره‌هایی چون «لئوناردو دی کاپریو» و «راسل کرو» نیست.
 وبلاگ لس آنجلس تایمز در گزارشی با اشاره به نقش آفرینی «گلشیفته فراهانی» در فیلم‌هالیوودی «مجموعه دروغ‌ها» نوشت: "گلشیفته، بازیگر جوان و خبرساز ایرانی در این فیلم در نقش یک پرستار اردنی ظاهر می‌شود که توجه یک جاسوس آمریکایی (با بازی دی کاپریو)را به خود جلب می‌کند."
به نوشته لس آنجلس تایمز شاید این برای اولین بار در تاریخ باشد که یک بازیگر تمام و کمال ایرانی به‌هالیوود راه می‌یابد و شاید به خاطر این فیلم وی با برخی دردسرها و گرفتاری‌ها در کشورش مواجه شده باشد.
فراهانی، 25 ساله و دانشجوی سابق موسیقی در 17 فیلم در کشورش ایفای نقش کرده است. وی پیش از این یک ستاره در سینمای جمهوری اسلامی ‌محسوب می‌شد اما بعد از ظاهر شدن مقابل دی کاپریو به یک بازیگر فوق‌العاده بزرگ تبدیل شده است.
طی چند روز اخیر فروشندگان کتاب و فیلم‌های DVD در تهران به فروش نسخه‌هایی از فیلم «مجموعه دروغ‌ها» پرداخته اند.
فروشندگان فریاد می‌زنند: "برای دیدن فیلم گلشیفته و دی کاپریو بشتابید!، این فیلم را بخرید و با زیرنویس فارسی ببینید!، یک فیلم باکیفیت‌هالیوود! بشتابید قبل از اینکه فیلم‌ها تمام شود!"
براساس این گزارش زنان جوان در چادرهای مشکی تمام قد، زنانی با پوشش‌های تنگ و روسری‌های رنگی، مردان جوان با شلوارهای جین آبی و نیز مردانی با لباس‌های مشکی رسمی‌ و پیراهن سفید مقدس ماب، خریداران این فیلم هستند.
یک مرد جوان در داخل یک دکه کنار خیابان می‌گوید که وی روزانه حدود 100 نسخه از فیلم را به قیمت حدود یک دلار به فروش می‌رساند. DVD‌های فیلم اغلب کیفیت پایینی دارند. عمدتا یک دوربین ویدئویی در محل نمایش فیلم (در آمریکا) مستقر می‌شود، فیلم ضبط شده به ایران فرستاده شده و در آنجا در نسخه‌هایی تکثیر می‌شود.
گلشیفته در این فیلم ابتدا با یک روسری ظاهر می‌شود اما در نهایت روسری خود را برمی‌دارد تا موهای تیره فرفری اش نمایان شود؛ مساله ای که اصلا در صنعت فیلم سنت گرای ایران به چشم نمی‌خورد.
فراهانی پیشتر در مصاحبه ای با نیویورک تایمز به مشکلاتش با مسئولان ایرانی در پی نقش آفرینی در این فیلم اشاره کرد و گفت: "من به خاطر این فیلم با مشکلات زیادی روبرو شدم... مسئولان گذرنامه من را گرفتند. چند بار از من بازجویی کردند و در نهایت قاضی گفت که ما باید این فیلم را ببینیم و سپس درباره شما تصمیم گیری کنیم."
گلشیفته در عین حال گفت: "گرچه این فیلم وی را به محبوب ترین بازیگر ایرانی بر روی پرده سینما تبدیل کرده اما ممکن است در زمان بازگشت به ایران زندگی وی با مشکلاتی مواجه شود."
وی می‌گوید: "من کاملا به ایران عشق می‌ورزم، خانواده ام آنجا هستند. اما من برای فیلم «شاهزاده فارسی» فرصت تست فیلم را از دست دادم، دیگر برای آن آمادگی ندارم."
لس آنجلس تایمز در پایان می‌نویسد: "بسیاری از ایرانی‌ها نگرانند که اگر گلشیفته در خارج مستقر شود تلویزیون دولتی پخش فیلم‌های وی را متوقف کند."

 
 اخبار مرتبط:
از ماشا تا گلشیفته
 انتقاد از انتشار تصاویر خصوصی دو بازیگر سینما
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: عصر ایران