کمپانی والت دیزنی در تدارک تولید یک فیلم سینمایی جدید براساس ماجراجویی‌های خانم مارپل، این کارگاه مجرد ،کم‌تجربه و خانگی انگلیسی است.


به گزارش خبرگزاری فارس، مسولان این کمپانی از اواسط سال گذشته میلادی به فکر تولید نسخه تازه سینمای «خانم مارپل» افتادند و حالا به صورت جدی، در فکر تولید آن هستند.

«خانم مارپل» جدید نسخه دوباره‌سازی شده و یا احیا شده هیچ  یک از فیلم‌های سینمایی و یا مجموعه‌های تلویزیونی نیست که قبل از این ساخته شده است.

این فیلم براساس مجموعه قصه‌هایی ساخته می‌شود که آگاتا کریستی نویسنده داستان‌های جنایی در دهه‌های چهل و پنجاه میلادی نوشت.

آگاتا کریستی که خالق اصلی خانم مارپل و ماجراجویی‌های با نمک پلیس و کاراگاهی اوست، هشت جلد کتاب بلند در رابطه با این کاراکتر ادبی نوشت.

در کنار آن، خانم مارپل در بیست قصه کوتاه هم شخصیت اصلی ماجراهایی بود که خانم کریستی خلق کرد و نوشت.

«خانم مارپل» کمپانی والت‌دیزنی قرار است نگاهی امروزی به قصه کلاسیک آگاتا کریستی داشته باشد و نسخه به روز شده این قصه خواهد بود.

مسئولان کمپانی هم اکنون مشغول انتخاب فیلم‌نامه‌نویسی سرشناس برای کار نگارش فیلم‌‌نامه اقتباسی این فیلم سینمایی خود هستند.

شنیده می‌شود این کمپانی درصدد است «خانم مارپل» را تبدیل به یک مجموعه فیلم سینمایی دنباله‌دار کرده و تمام قصه‌‌های آگاتا کریستی را (که اختصاص به این کاراکتر مشهور دارد) به صورت فیلم سینمایی درآورد.

براساس شنیده‌ها، کمپانی والت‌دیزنی جنیفر گارنر را برای ایفای نقش خانم مارپل (که یک پیرزن حداقل 60 ساله است) انتخاب کرده است.

جیمز گارنر 35 سال دارد و قبل از این در فیلم‌هایی مثل «الکترا» ، «اگه می تونی منو بگیر» ،«جونو» و «روز والنتین» بازی کرده است.

مسئولان کمپانی والت‌دیزنی قصد دارند چهره این بازیگر را به کمک هنرگریم پیر کنند. اما انتخاب آنها، پرسش‌هایی را برانگیخته است.

منتقدان این نکته را مطرح می‌کنند که چرا برای ایفای نقش یک پیرزن، باید یک بازیگر نسبتا جوان را گریم کرد تا به صورت یک آدم پیر درآید.

اما کمپایی والت‌دیزنی می‌گوید بازیگر مناسبی که بتواند هم سن و سال کاراکتر خانم مارپل باشد و نقش او را جلوی دوربین بازی کند، پیدا نکرده است.

هنوز معلوم نیست «خانم مارپل» جدید سینما چه زمانی جلوی دوربین می‌رود و کارگردان آن کیست.

 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
انتقاد یک روزنامه به انتخاب اصغرفرهادی به عنوان متفکر سال
ممنوع‌الکاری این بازبگر تایید شد
اصغر فرهادی در میان ۱۰۰ متفکر برتر جهان
بازیگر نقش الیزابت تیلور منتقدان را عصبانی کرد
گریم این بازیگر، پیر زن همسایه را به گریه انداخت