عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» گفت:بهتراست حوزه هنری دست توی جیب مبارکشان بکنندو فیلم مورد علاقه‌شان را بسازند . نه اینکه از جیب بقیه مایه بگذارند و با استعانت از سانسور به فیلم‌های آرمانی‌شان دست پیدا کنند.»

عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» درباره‌ اظهارنظر اخیر یکی از مدیران حوزه هنری درباره‌ اینکه به شرط حذف بخشی از صحنه‌ها، فیلمش می‌تواند در یکی از سینماهای این نهاد به نمایش درآید،گفت: «بهتر است که آقای حمزه‌زاده (معاون هنری حوزه هنری) و هم فکرهایش دست توی جیب مبارکشان بکنند و فیلم مورد علاقه‌شان را بسازند و نه اینکه از جیب بقیه مایه بگذارند و با استعانت از سانسور به فیلم‌های آرمانی‌شان دست پیدا کنند.»

وی تصریح کرد: «آن‌ها باید یادشان باشد که این فیلم‌ مال آن‌ها نیست که اینگونه درباره آن حرف می‌زنند، همان‌طور که سینماهای حوزه هنری برای آن‌ها نیست. فقط الان قدرت دارند و می‌توانند این سینماها را به ما ندهند.»
 
کاهانی تاکید کرد: «فیلم «بی‌خود وبی‌جهت» را من ساختم و هرگز به امثال آقای حمزه‌زاده اجازه‌ دخل و تصرف نمی‌دهم. اگر قرار بود فیلم را قلع و قمع کنم که این کار را می‌کردم و خیلی زودتر از اینها از وزارت ارشاد مجوزش را می‌گرفتم و در یک زمان خوب آن را اکران می‌کردم نه الان.»


این کارگردان همچنین ادامه داد: «اساسا اگر من آدم سانسورپذیری بودم، وضعیتم بهتر از اینها بود. همین‌ که وزارت ارشاد یک جانبه فیلم‌ها را سانسور می‌کند برای هفت پشتمان بس است، آقای حمزه زاده و حوزه هنری دیگر چه کاره هستند!»

کاهانی با اشاره به برخی نقل‌قول‌های مدیران حوزه هنری گفت: «این‌ها به خاطره امنیت خانواده‌ها معتقدند که فیلم من نباید اکران شود، اما من حاضرم ده‌ها سینما «آزادی» نداشته باشم ولی زیر بار این سانسورها نروم و به احترام همان امنیت خانواده‌ها، فیلم‌ خود را سالم به مردم نشان بدهم.»

کارگردان «بی‌خود و بی‌جهت» در بخش پایانی این گفت‌وگو درباره‌ اینکه چرا دربرنامه «هفت» حاضر نشده است، گفت: «هرگز پایم را جایی نمی‌گذارم که آدم‌های کم‌اهمیت، بی‌خود و بی‌جهت مشروعیت پیدا کنند. آن‌ها دوست دارند نصف شب درباره‌ من حرف بزنند و من دوست دارم خانه‌ام باشم و از زندگی‌ام لذت ببرم. کلاس گذاشتم، نرفتم و همین برای همه عمرشان بس است.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
اندیشه فولادوند: محسن تنابنده فقط همکار سینمایی من است
نگاهی به زندگی «برد پیت» بازیگر در آستانه 49 سالگی
خاک سپاری جاهد جهانشاهی در سکوت
جایزه‌ی ویژه هیات داوران جشنواره‌ی فیلم دوبی برای یک مستند ایرانی
قدیمی‌ترین و اولین زن آهنگر کشور درگذشت