حاتمی کیا برای «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» چقدر دستمزد گرفت؟
اتفاقی که افتاد این بود که وقتی ما با ایشان صحبت کردیم و قانع شدند و پذیرفتند در کار ما حضور داشته باشند با ما دست داد و...
 

قبل از فرهادی فیلم های اجتماعی از سینمای ایران به جهانیان ارائه می شد که همه آنها ناکجاآبادی بودند و به طبقات فرودست جامعه می پرداختند.

به گزارش شبکه ایران، روح ا.. حجازی کارگردان «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به تازگی در گفت‌وگویی با ساناز صفایی در روزنامه «تماشا» ضمن بیان تلاش‌هایش برای جلب اعتماد ابراهیم حاتمی‌کیا برای حضور در این فیلم در خصوص میزان دستمزد و مبلغ قرارداد این کارگردان محبوب و شناخته شده گفته است: اتفاقی که افتاد این بود که وقتی ما با ایشان صحبت کردیم و قانع شدند و پذیرفتند در کار ما حضور داشته باشند با ما دست داد و همین. یعنی بارها تهیه کننده به ایشان گفت بیایید قرارداد ببندیم و آقای حاتمی کیا گفتند اصلا حرفش را هم نزنید. ایشان فقط به ما اعتماد کردند. بعد هم تهیه کننده قرار شد به ایشان هدیه بدهند. واقعا هم تهیه کننده و هم نویسنده بیش از هر کار دیگری در کنارم بودند و از هر دو تشکر می کنم و همچنین آقای حاتمی کیا، فرخ نژاد و خانم کرامتی که با حضورشان باعث شدند این فیلم بیشتر دیده شود.


خدا را شکر فیلم ما با فیلم های فرهادی مقایسه نشد
روح‌الله حجازی با تاکید بر این نکته که اشک در آوردن بازی است که من هیچ وقت نخواستم وارد آن بشوم به تعریف از فیلم تحسین شده "درباره الی" پرداخته و گفته است "من با آن فیلم گریه کردم." وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا او هم تحت تاثیر سینمای فرهادی است گفته است: خوشبختانه با همه علاقه ای که به سینمای آقای فرهادی دارم و به نظرم آثار ایشان سینما به معنی واقعی کلمه هستند، اما خدا را شکر فیلم ما فیلمی بود که تا این لحظه هیچ وقت با فیلم های آقای فرهادی مقایسه نشده است. چون بعد از موفقیت های آثار ایشان فیلم هایی ساخته شدند که با آثار فرهادی قابل مقایسه بودند. البته صادقانه بگویم، من هم این دل نگرانی را داشتم که این قیاس اتفاق بیفتد. من از آقای فرهادی این تاثیر را گرفتم که می شود جنبه دیگری از سینمای اجتماعی ایران را جهانی کرد. چون قبل از آقای فرهادی فیلم های اجتماعی از سینمای ایران به جهانیان ارائه می شد که همه آنها ناکجاآبادی بودند و به طبقات فرودست جامعه می پرداختند. هیچ وقت ما از طبقات متوسط شهری اثری نداشتیم که جهانی شده باشد. اما از نحوه قصه گویی و کارگردانی تاثیری نگرفتم و سعی کردم خودم باشم.

 

فرهادی این هوش و ذکاوت را داشت که سعی کرد زمانه خودش را بفهمد
این کارگردان در بخش دیگر این مصاحبه افزوده است: من به عنوان یک مخاطب حرفه‌ای و فیلمسازی که تازه قدم های اولش را برداشته، می گویم این سینما پیش از فرهادی شروع شده. داریوش مهرجویی، کیانوش عیاری، ابراهیم حاتمی کیا و رخشان بنی اعتماد آثار اجتماعی شاخصی در سینمای ایران دارند که پیش از دوران اوج فرهادی بوده. این به نظرم تعریف غلطی است که وقتی چهره ای در یک عرصه موفق می شود، می خواهند بگویند همه تحت تاثیر او هستند. بله، فرهادی این هوش و ذکاوت را داشت که سعی کرد زمانه خودش را بفهمد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
پخش سریال کلاه پهلوی متوقف می شود اگر...
دردناک ترین شیوه ها و رسومات زیبایی در انواع فرهنگ ها!
نحسی ماه صفر، خرافه یا واقعیت؟
این بازیگر با یک دعوا بازیگر شد!
نخستین تصاویر از لیلا حاتمی در فیلم جدیدش، «سر به مهر»