مجید اخشابی،محسن یگانه، محسن چاوشی و بنیامین بهادری در شب یلدا
شنوندگان رادیو مهر در طولانی ترین شب سال همراه با گروه شبانگاهی این شبکه از ساعت 20 تانیمه شب میزبان هنرمندانی چون مجید اخشابی ، محسن یگانه ، محسن چاوشی ،علیرضا شهاب بهرام حصیبی ، بنیامین بهادری ، جواد رضویان ، مهران رجبی خواهد بود.
 
به گزارش شبکه ایران به نقل از روابط عمومی رادیو فصلی مهر ، اختتامیه رادیو فصلی مهر پنجشنبه 30آذر همزمان با ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع ) و شب یلدااز این شبکه به روی آنتن می رود .
گروه عصرگاهی رادیو مهر برنامه ی " یک قدم تا زمستان " را روز پنجشنبه 30 آذر از ساعت 16 تا 20 بر روی آنتن می برد . برنامه پایانی رادیو مهررا با رویکرد ولادت امام موسی کاظم و شب یلدا پخش می کند .
گویندگیبرنامه " یک قدم تا زمستان" را محمد سلوکی برعهده دارد .شنوندگان رادیو مهر پنجشنبه ی پایان پاییز را در طولانی ترین شب سال با برنامه یلدای شنیدنی همراه با گروه شبانگاهی این شبکه از ساعت 20 تانیمه شب میزبان هنرمندانی چون مجید اخشابی ، محسن یگانه ، محسن چاوشی ،علیرضا شهاب بهرام حصیبی ، بنیامین بهادری ، جواد رضویان ، مهران رجبی
طولانی ترین شب سال را با مخاطبان همراه و همیشگی رادیو مهر سپری می کنند.
در یکی دیگر از بخش های برنامه یلدای شنیدنی ، احمد دالکی پدر نجوم آماتوری ایران به بررسی " علت طولانی بودن شب یلدا می پردازد .
سید احمد وکیلیان به عنوان کارشناس برنامه به آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران در شب یلدا را برای شنوندگان معرفی و بیان می کند .
در شب یلدا قصه گویی را با صدای به یاد ماندنی مریم نشیبا بشنوید و خاطرات پاییزی امسال را به گذشته گره زنید .
در این شب بلند و طولانی دکتر طهرانبند مورخ و پژوهشگر متون تاریخی با حضور در این برنامه پیشینه ی تاریخی شب یلدا را بیان می کند .
حافظ خوانی یکی دیگر از آیتم های این ویژه برنامه است که با اجرای امیر نوری و رشید کاکاوند گوینده پیشکسوت رادیو پخش می شود .
همچنین همزمانی شب یلدا و ولادت امام موسی کاظم ارتباط زنده با شهر های کاظمین ، مشهد وشیراز بر قرار می شود . به مناسبت ولادت هفتمین امام شیعیان به طور زنده و مستقیم با خلبان هواپیما یی که عازم حرکت به شهر مقدس مشهد است گفت و گو می شود .
در یک آیتمی دیگر گزارشی از یک مرزبان که در به صورت شبانه در مرزهای جنوب کشور کار محافظت می کند تقدیم شنوندگان می شود .
رادیو فصلی مهر پنجشنبه 30 آذر در دو بخش عصرگاهی ویژه برنامه شب یلدا از ساعت 16 تا 20 ، 20 تا نیمه شب با اجرای آرزو جعفر پور ، ابوالفضل آقا خانی ، حسین رفیعی ، سید کمال هاشم زاده به سردبیری آرمان ستوده و تهیه کنندگی جواد فیاضی از رادیو مهر پخش می شود .

شایان ذکر است ، رادیو مهر از اول فصل پاییز همراه با شنوندگان بوده و پس از برگزاری جشن شب یلدا و میلاد امام موسی کاظم (ع)به کار خود پایان داده و در فصلی جدید خورشید زمستانی با رادیو زمستانه طلوع می کند .





گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:inn.ir



مطالب پیشنهادی:
كذب است، ممنوع التصویر نشده‌ام
رونمایی از پوستر جالب نمایش " هملت" با بازی صابر ابر
با امپراطور سه دهه هالیوود بیشتر آشنا شوید
اکبر عبدی و علیرضا خمسه در "داستان عوضی"+ عکس
احسان علیخانی و افسانه بایگان برای یلدای 91 به تلویزیون می آیند