جیمز باند امسال می تواند بهترین فیلم اسکار شود؟
فیلم «جیمز باند» با نیم‌‌قرن سابقه تاکنون تنها دو بار آن هم در بخش فنی توانسته برنده جایزه اسکار شود، این درحالی است که امسال مراسم ویژه‌ای به مناسبت پنجاهمین سال تولد این فیلم در حاشیه مراسم اسکار برگزار خواهد شد.

 «دکتر نو» (1962) با بازی «شان کانری» اولین فیلم جیمزباندی بود که ساخته شد ولی با تمام سر و صدایی که به پا کرد نتوانست جایزه اسکار را از آن خود کند، تاکنون 23 فیلم درباره مامور 007 ساخته شد و طی نیم قرن، علاقمندان به سینما را به خود مشغول کرده ولی در مجموع کمتر از 10 بار توانسته نامزد این جوایز شود، با توجه به این  که نیمی از این نامزدها نیز در بخش موسیقی بوده است.

جیمزباند، این جاسوس حرفه‌ای، علی‌رغم موفقیت‌هایی که در گیشه داشته، تاکنون تنها دو بار آن هم در بخش فنی تواسته برنده جایزه اسکار شود، یک بار برای فیلم «انگشت طلایی» برنده جایزه جلوه‌های صدا شده و بار دیگر که آخرین بارش بود برای فیلم «تاندربال»، برنده جایزه جلوه‌های ویژه شد.

امسال نیز مامور 007 با فیلم «اسکای فال»، یکی از موفق‌ترین‌های گیشه، به رقابت‌های اسکار آمده تا شاید پرونده نه چندان موفقش را در اسکار تغییر دهد.

«اسکای‌فال» که مورد توجه بسیاری از منتقدان نیز بوده است، امسال یکی از شانس‌های مطرح بخش‌های بهترین فیلم سال، بهترین بازیگر نقش مکمل سال (خاویر باردم) و بهترین ترانه متن (با صدای آدل) است.

در حالی که کمتر از 4 روز دیگر تا اعلام اسامی نامزدهای اسکار باقی مانده است و قرار است مراسم ویژه‌ای به مناسبت پنجاهمین سال تولد شخصیت جیمزباند با حضور احتمالی شش تن از بازیگران این نقش از جمله «شان کانری»، 81 ساله، برگزار شود، به نظر نمی‌رسد که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، این مراسم ویژه را بدون هدیه ویژه‌ای برگزار کند، طرفداران جیمزباند امیدوارند که این جایزه ویژه همان اسکار بهترین فیلم سال باشد.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
"سلطان سلیمان" چطور موجب دوستی بالکان و ترکیه شده است؟
10فيلم جنجالی سی و يكمين جشنواره فيلم فجر را بشناسيد
باران کوثری:اگر خطایی کرده ام , حاضرم بهایش را بپردازم!
مسعود جعفری جوزانی برای کدام نقش از ۵۰۰ نفر تست گرفته است؟
گران‌ترین آثار اکسپو عکس تهران