تور جدید کنسرت‌های شجریان با «آئینه‌ها»
تور جدید کنسرت‌های همایون شجریان و گروه سیاوش آغاز می شود؛ همایون شجریان با «آیینه ها» ایرانگردی می‌کند

 آرتین ولی الهی با اشاره به نهایی شدن مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد، گفت: «همایون شجریان» خواننده ی توانمند و محبوب کشورمان، برای برگزاری کنسرت «آیینه ها» به شهرهای مختلف کشور سفر خواهد کرد.

«محمدحسین توتونچیان» مدیر شرکت فرهنگی هنری ققنوس، از برگزاری کنسرت همایون شجریان و گروه سیاوش در نقاط مختلف کشور خبر داد. بر این اساس، این کنسرتها از روزهای پایانی دی ماه سال جاری آغاز می گردد و تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

«اصفهان» در روزهای 25 و 26 دی و «رشت» در روزهای 28 و 29 دی، میزبان همایون شجریان و گروه سیاوش خواهد بود. سپس گروه به مازندران رفته و در روزهای 2 و 3 بهمن در «آمل» به اجرا خواهد پرداخت و پس از چند روز استراحت، 9 و 10 بهمن در «یزد» به روی صحنه می رود. «بندرعباس» در روزهای 12 و 13 بهمن، میزبان بعدی همایون شجریان خواهد بود و 15 و 16 بهمن ماه نیز این اجراها در «قزوین» پایان می یابد.

گفتنی است همایون شجریان پیش از این، «آیینه ها» را در تهران، اراک و همدان به روی صحنه برده است. کنسرت «آیینه‌ها» با آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری در دو بخش (بخش اول: موسیقی تریو تنبور، عود و کنترباس و سازهای کوبه ای و بخش دوم: موسیقی سنتی ایرانی در آواز اصفهان و دستگاه نوا) برگزار می گردد و در آن قطعاتی بر اساس اشعار خیام، مولانا، حافظ، مهسا زمانیان، و هومن ذکایی اجرا می شود.

همایون شجریان (خواننده)، سهراب پورناظری (آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه)، حسین رضایی نیا (دف)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، حمید خوانساری (عود)، اصغر عربشاهی (تار)، مهیار طریحی (سنتور)، آیین مشکاتیان (تمبک و کوزه)، داریوش آذر (کنترباس) اعضای گروه سیاوش هستند.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:musicema.com



مطالب پیشنهادی:
نقاش شدن کارمند بانک پس از سی سال+عکس
نامزدهای جایزه ادبی معتبر آسیا
سه جایزه گلدن گلوب برای «بینوایان»
لاله اسکندری از «هوران» و اجرای کنسرتش می گوید
صحبت های خواندنی "لوریس چکناواریان" بعد از دیدن مستند "اکتبر 1937"