ساعت 16.30 دقیقه روز چهارشنبه 8/8/87 در كارتون پرمخاطب «پت و مت» در شبكه دوم سیما، در اقدامی تعجب برانگیز، یك بار چگونگی فرآیند تولید شراب از...

 

 
 
سیمای جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه 8 آبان در اقدامی بی سابقه پس از انقلاب در یكی از پربیننده‌ترین برنامه‌های كارتونی كودكان، آموزش كامل تولید مشروب الكلی را به تصویر كشید.
کیهان نوشت: ساعت 16.30 دقیقه بعدازظهر روز چهارشنبه در كارتون پرمخاطب «پت و مت» در شبكه دوم سیما، در اقدامی تعجب برانگیز، یك بار چگونگی فرآیند تولید شراب از ابتدای كار یعنی از چیدن انگور و بار دیگر آوردن دستگاه تقطیر و گرفتن ... تا مصرف آن و متاسفانه حتی به هم زدن گیلاسهای مشروب و سپس مست شدن دو شخصیت كارتونی محبوب بچه ها نشان داده شد.
تنی چند از هموطنان  بلافاصله طی تماس با تحریریه كیهان، نسبت به پخش این انیمیشن بشدت اعتراض كردند و با تقبیح این عمل ناشایست، خواستار عذرخواهی رسمی مسئولان عالی صداوسیما و بركناری عاملان پخش این برنامه شدند.
 خبرنگار ما در تماس با مركز پیام روابط عمومی صداوسیما (162)، مطلع شد كه مردم هوشیار كشورمان در تماسهای مكرر با این مركز نیز اعتراضهای شدید خود را اعلام كرده اند. مركز 162 اعلام کرد: گزارش كامل این اتفاق و تماسهای فراوان مردم نگران را برای مقامات بالای سازمان ارسال كرده اند.
گفتنی است در فهرست ریز برنامه های اعلام شده كودك و نوجوان از سوی صداوسیما در  روز چهار شنبه گذشته برنامه پت و مت وجود نداشت. باید دید چه كسانی خارج از برنامه، این انیمیشن را در كنداكتور پخش قرار داده‌اند.

 مطالب مرتبط:
تهیه کننده و ناظر «پت و مت» برکنار شدند

 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: عصر ایران