به گفته متخصصان موزه ملی توكیو، جزوه دست نویس «اومه گا» اخیرا و در شرایطی پیدا شد كه یكی از محققان دانشگاه زنان كونان در كوبه در حال تحقیق در میان...
     
 
    برای سومین بار بخشی از نسخه های اولیه «داستان گن جی» كه از آن به عنوان قدیمی ترین رمان جهان یاد می شود، در هزارمین سالگرد نوشته شدنش پیدا شد. به گزارش خبرگزاری كتاب، این فصل با عنوان «اومه گا» (به معنی شاخه نخل)، بین سال های ۱۲۴۰ و ۱۲۸۰ بر كاغذ سنتی واشی نوشته شده و احتمالا باید قدیمی ترین فصلی باشد كه تاكنون به صورت دست نویس از «داستان گن جی» یافت شده است.
به گفته متخصصان موزه ملی توكیو، جزوه دست نویس «اومه گا» اخیرا و در شرایطی پیدا شد كه یكی از محققان دانشگاه زنان كونان در كوبه در حال تحقیق در میان آرشیو این دانشگاه بود. دانشگاه مزبور، این نسخه را در سال ۱۹۷۳ از یك كتاب فروشی در كوبه خریداری كرده و احتمالا نخستین كپی دستی از روی نسخه اصلی است. طبق رسم آن زمان، با كپی دست نویس از روی كتاب اصلی به صورت فصل‌هایی در جزوه های مجزا، امكان دست به دست شدن كتاب و خواندن بهتر آن فراهم می شد. این فصل، بیست و دومین فصل از كتاب است كه امسال در سالگرد هزارمین سال نوشته شدن این كتاب، بازتاب جالبی در ژاپن داشته است.   
    
  
  
 
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir