آخرین خبر از مستند جدید «احمد شاملو» + زمان پخش
دراین فیلم «آیدا» از همسرش «احمد شاملو» سخن گفته و چهره‌های فرهنگی وهنری چون محمود دولت آبادی ، سیمین بهبهانی، مسعود کیمیایی، ایران درودی، محمد رضا اصلانی و... هم از او سخن خواهند گفت.
 
فیلم مستند « پرواز در دایره حضور» به کارگردانی مختار شکری‌پور با موضوع «شاملو از نگاه آیدا و جایگاه ونقش آیدا در زندگی شاملو» عصر پنج شنبه 17 اسفند دربخش فیلم جشن تصویرسال روی پرده تالار شهناز خانه هنرمندان ایران می‌رود.

 دراین فیلم «آیدا» ازهمسرش «احمد شاملو» سخن گفته وچهره‌های فرهنگی وهنری چون محمود دولت آبادی ، سیمین بهبهانی، مسعود کیمیایی، دکترجواد مجابی ، ایران درودی ، محمد رضا اصلانی و دکترعلی رفیعی هم از او سخن خواهند گفت.

یکی ازبخش‌های این فیلم ، حضور«شهرام ناظری» دراین فیلم است که شعر«طرح» شاملو را با سازوآواز هم در متن فیلم و هم به عنوان تیتراژپایانی اجرایی ویژه کرده است.

از دیگر بخش‌های مستند «پرواز در دایره حضور» حضور افتخاری بازیگران سینما وتئاترایران شامل: مهدی پاکدل ، بهنوش طباطبایی ، آیدا کیخایی و علی سرابی دراین مستند است که برمبنای یک ایده نمایشی شعر«عشق عمومی» احمد شاملو را خوانده‌اند.

از دیگرعوامل فیلم می‌توان به «ابوالفضل کریمی اصل» و«حمید قوامی» به عنوان تصویربرداران و محمد ناصری به عنوان تدوینگر فیلم اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، این فیلم 47 دقیقه‌ای ، فصلی گسترش یافته و البته مستقل از فیلم مستند بلندی با همین عنوان «پروازدردایره حضور» است که در9 فصل و باگفتارهایی ازدیگرچهره‌های فرهنگی و همچنین با حضورافتخاری چندتن ازدیگربازیگران سینما وتئاتر(برای ساخت جلوه‌هایی بصری ونمایشی ازآثار شاملو) به تهیه‌کنندگی وکارگردانی"مختارشکری پور" با چشم اندازعرضه آن در یکی ازرسانه‌های تصویری کشور ساخته شده و به بخش سینما حقیقت جشنواره فیلم فجرامسال هم ارائه شد.

مختار شکری پور، کارگردان وتهیه کننده این فیلم ، بیش از10سال است که درروزنامه‌ها ونشریات مختلفی درزمینه نقد سینما ، تئاتر، شعر فعال بوده است. علاوه براین درزمینه شعر و ترجمه شعرهم فعالیت‌هایی داشته و کتابی هم ازگزیده شعرشاعران معاصرکُرد به فارسی آماده انتشاردارد.

گفتنی است، این فیلم درسانس 17 تا 19 روز یاد شده به همراه چند فیلم کوتاه دیگر در تالارشهناز خانه هنرمندان روی پرده می‌رود و ورود هم برای علاقمندان آزاد است.
   
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
لباس‌های 12 هزاردلاری «جنیفر لاورنس» رکوردشکنی کرد! + عکس
3 سریال جدید تلویزیون و بازیگران سرشناس آن + خلاصه داستان
التماس مجری تلویزیون از مردم!!!
«پیمان معادی» و «نگار جواهریان» برای نخستین‎‌بار در کنار هم
خانم محجبه و همسر شیک‌پوش بر فرش قرمز اسکار! + عکس