شبیه سازی رایانه‌ای "بازگشت روم" این فرصت را به گردشگران مجازی روم باستان می‌دهد تا در خیابان‌های این شهر در دوره‌های مختلف حکومتی امپراتوری روم...
 
 
بازگشت روم، نام پروژه جدیدی است که با استفاده از تصاویر سه بعدی رایانه‌ای بازدیدکنندگان آمفی تئاتر باستانی شهر رم را قادر می‌سازد تا به صورت مجازی فضای روم باستان را از نزدیک تجربه کنند.
 شبیه سازی رایانه‌ای "بازگشت روم" این فرصت را به گردشگران مجازی روم باستان می‌دهد تا در خیابان‌های این شهر در دوره‌های مختلف حکومتی امپراتوری روم به سیاحت بپردازند.
در این پروژه گردشگری مجازی سعی شده است تا اکثر بناهای تاریخی این شهر همچون محل گردهمایی سران، مرکز حکومتی روم،‌ معبد وستا و دیگر مناطق معروف به صورت سه بعدی ساخته و گردشگران از نزدیک به تماشای آنها در زمان اوج قدرتشان بپردازند.
علاوه بر مناطق باستانی، برخی از شخصیت‌های معروف این دوره همچون امپراتور ماکسنتیوس که حکومت روم در سال 310 میلادی را برعهده داشت و همچنین نبرد گلادیاتورها در میدان بزرگ شهر نیز از دیگر جاذبه‌های این گردشگری مجازی است.
گردشگران قادر خواهند بود از طریق هدفون‌های تعبیه شده در محل اجرای این شبیه سازی اطلاعات داده شده را به هشت زبان زنده دنیا دریافت کنند.
 
 
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ایسکانیوز