مرد مو نقره‌ای شانس اول جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن + تصاویر
در حالی که هالیوود ریپورتر این فیلم را تصویری شگفت‌انگیز از دهه آخر زندگی لیبراچی پیانیست مشهور دانسته و بازی مایکل داگلاس را تحسین کرده و او را یکی از مدعیان اصلی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نامیده است.
به گزارش ایندیپندنت، در فیلم «پشت شمعدان» استیون سودربرگ که دیروز برای اولین‌بار در کن اکران شد، مایکل داگلاس و مت دیمون با هم همبازی هستند.

در حالی که هالیوود ریپورتر این فیلم را تصویری شگفت‌انگیز از دهه آخر زندگی لیبراچی پیانیست مشهور دانسته و بازی مایکل داگلاس را تحسین کرده و او را یکی از مدعیان اصلی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نامیده است. ورایتی نیز این فیلم را بزرگترین پروژه سودربرگ پس از «چه» خواند.


مایکل داگلاس در نشست مطبوعاتی فیلم وقتی درباره بیماری سرطانش صحبت می‌کرد، نتوانست جلوی گریه‌اش را بگیرد. او در حالی که با حضور در این فیلم نشان داد سلامتی‌اش را بازیافته اما از نظر احساسی نشان داد که هنوز آسیب‌پذیر است.

او در این نشست مطبوعاتی گفت که خیلی خوش‌شانس بوده که پس از این که با بیماری سرطان گلو تا نزدیک مرگ رفت، موفق شد بازگردد و دوباره به حرفه‌اش بپردازد. داگلاس با موهایی که کاملا نقره ای شده‌اند، گفت این بازگشت یک موهبت الهی بود و از مت دیمون و سودربرگ و همه کسانی که منتظر او بودند، تشکر کرد.

در حالی که مایکل داگلاس با مت دیمون و استیون سودربرگ روی فرش قرمز کن رفت، همسرش کاترین زتا جونز او را همراهی نمی‌کرد. او که ماه پیش به صورت داوطلبانه در کلینکی برای درمان مشکلات روحی بستری شد، قرار بود دیروز از بیمارستان مرخص شود.  این بازیگر 43 ساله اولین‌بار در سال 2011 به دلیل درمان اختلال دوقطبی راهی بیمارستان شد. داگلاس در این‌باره به مردم گفت او واقعا تصمیم درستی گفت تا بتواند به توازن برسد و من به این دلیل به او افتخار می کنم.


داگلاس و دیمون نقشی جنجالی در این فیلم برعهده گرفته‌اند و از سال‌های آخر زندگی لیبراچی پیانیست مشهور آمریکایی پرده برمی‌دارند. لیبراچی که در سال های آخر زندگی اش با اسکات تورسون رابطه نزدیکی داشت، چهره ای مطرح بود و این فیلم بر مبنای خاطرات 1988 اسکات تورسون که مت دیمون نقش او را بازی می‌کند ساخته شده است. این دو بعدا رابطه‌شان به هم خورد و کارشان به دادگاه کشید.

سودربرگ با این فیلم به عنوان یکی از 20 فیلم بخش رقابتی جشنواره کن 2013 انتخاب شده و با چهره‌های مطرحی در این ردیف قرار گرفته است. او در سال 1989 به عنوان جوان‌‌ترین کارگردان، موفق شد تا جایزه اول کن را به دست بیاورد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com



مطالب پیشنهادی:
تصویری دیدنی از لیلا حاتمی در تلویزیون! + عکس
«آنجلینا جولی» در نقش مادر خودش بازی می‌كند + تصاویر
بهترین عکس‌ها از شب هفتم جشنواره کن 2013
حاشیه‌های جشنواره کن 2013؛ دزدی و گریه‌های نیکول کیدمن! + عکس
بهترین عکس‌ها از شب ششم جشنواره کن 2013 و ماریون کوتیار