فهرست سانسورهای ارشاد برای نمایش عمومی «دربند» + تصاویر
این فیلم علاوه بر سیمرغ بهترین کارگردانی،سیمرغ بهترین فیلمبرداری را برای هومن بهمنش و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای پگاه آهنگرانی به همراه داشت.
سخنگوی سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفت: فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی بلافاصله پس از اعمال دو اصلاحیه شورای پروانه نمایش، مجوز اکران خود را دریافت خواهد کرد.


سعید رجبی فروتن درباره‌ اینکه گفته می‌شود حدود پنج دقیقه اصلاحیه به فیلم «دربند» اعلام شده است‌، بیان کرد: طبق صحبتی که من با دوستان در شورای پروانه نمایش و دبیر این شورا داشتم‌،‌ اصلاحاتی که به صاحبان فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی آقای پرویز شهبازی و تهیه کنندگی امیر سمواتی ابلاغ شده،‌ دو مورد است که روی هم مجموعا کمتر از یک دقیقه است.

وی درباره این اصلاحیه‌ها توضیح داد: یکی از این اصلاحیه‌ها مربوط به حذف یک دیالوگ است و اصلاحیه دیگر نیز مربوط به یکی از نماهای این فیلم است که بسیار کوتاه بوده و باید حذف شود. در مجموع این دو اصلاحیه‌ باعث حذف کمتر از یک دقیقه از فیلم خواهد شد و نسخه‌ای که روی پرده سینماها می‌رود نسبت به نسخه جشنواره فجر تنها این میزان کوتاه‌تر است.


سخنگوی سازمان سینمایی در پایان ابراز امیدواری کرد که تعامل مثبت میان صاحبان فیلم «دربند» و سازمان سینمایی هرچه سریعتر منجر به اعمال اصلاحیه‌ها و صدور پروانه نمایش این فیلم شود.


فیلم سینمایی «دربند» که سیمرغ بهترین کارگردانی را برای پرویز شهبازی به همراه داشت، در مورد دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختر ناشناسی هم خانه می شود. او در محیط جدیدی قرار گرفته و شرایط خاص این خانه و آدم هایش پای او را به ماجراهایی پیچیده می‌کشد. این فیلم حضور او در این محیط را بررسی می کند؛ اینکه او چطور می‌تواند خود را در این جو حفظ کند و یا چگونه باید از لغزش خود جلوگیری کند؟ اتفاقاتی نیز برای او رخ می دهد که با توجه به سطح تربیتی و محیط خانواده خود از آن سربلند بیرون خواهد آمد.

این فیلم علاوه بر سیمرغ بهترین کارگردانی،سیمرغ بهترین فیلمبرداری را برای هومن بهمنش و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای پگاه آهنگرانی به همراه داشت.

پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی، فریدالدین سمواتی، لادن سلیمانی و... از بازیگران «دربند» هستند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
تصویر احضاریه دادگاه انقلاب برای گوگوش، هایده، حمیرا و لیلا فروهر
بالاخره مردم واقعی کوچه و خیابان را بدون سانسور در تلویزیون دیدیم!!
بازی جدید پیمان معادی در کنار کریستن استوارت/ رابطه چالشی با یک مسلمان
این «بچه‌های نسبتا بد» را ماه رمضان در تلویزیون می‌بینیم؟
امیر نوری، حدیثه تهرانی و زهره حمیدی در «پیش شرط ازدواج»