در خانه سینما را کسی بسته که در شبکه جم‌تی‌وی آگهی می‌دهد!
علیرضا داوودنژاد: اربابان این جماعت جاسوس وطن‌فروش چاره‌ای جز این ندارند که خودشان را در ظواهر شرعی نشان دهند. درب اینجا (خانه سینما) را کسی بسته که در جم تی وی، آگهی فلزیاب می‌دهد.
 
 یکی از همسایگان ساختمان شماره یک خانه سینما، مشاهداتش از پلمپ این ساختمان را، بازگو کرد.

پس از آنکه طبق توافقات انجام شده، ساختمان خانه سینما تحت حفاظت نیروی انتظامی درآمد، یکی از همسایگان این ساختمان در خیابان سمنان که شاهد ماجرای پلمپ خانه سینما بود، در حلقه چند نفر عکاس گفت: «دوشنبه عصر چند نفر آمدند که همراه با آن‌ها یک‌ قفل‌ساز هم بود. چند ساعتی با قفل‌ها مشغول بودند اما نمی‌دانم چطور نتوانستند در را باز کنند.»

وی ادامه داد: «من که شاهد ماجرا بودم، موضوع را پرسیدم و گفتند که می‌خواهیم در را پلمپ کنیم. من گفتم اینجا که قفل دارد و می‌توانید پلمپ‌تان را روی همان بزنید اما گفتند که باید قفل و پلمپ از خودمان باشد. در هر صورت چند ساعتی با در ساختمان خانه سینما مشغول بودند.»

این همسایه ساختمان خانه سینما خاطرنشان کرد: «در پایان و بعد از چند ساعت تلاش، بالاخره قفل را با دریل شکستند. حدودا فکر کنم 4 – 5 ساعت این ماجرا ادامه داشت. نمی‌دانم چرا سینماگران همان دیروز جمع نشدند.»

وی در پایان با ابراز تعجب از وضعیت به‌وجود آمده گفت: «سخنان آقای داوودنژاد خیلی به اطلاعات ما اضافه کرد. واقعا نمی‌دانم چرا عده‌ای با هنرمندان این‌گونه رفتار می‌کنند. می‌ترسیدم بنده خدا آقای داودنژاد سکته کند.»

علیرضا داوودنژاد با اعتراض شدید به پلمپ خانه سینما گفت: نمی‌خواهم بدبینانه حرف بزنم ولی باید فرض کنیم یک جریان نفوذی جاسوس وطن‌فروش و خائن در ایران است که قصد دارد ملت ایران از تولید کالاهای فرهنگی عاجز شود.

وی که به‌شدت عصبانی بود، ادامه داد: اربابان این جماعت جاسوس وطن‌فروش چاره‌ای جز این ندارند که خودشان را در ظواهر شرعی نشان دهند و بار دیگر این مملکت را به سمت منافع استکبار برگردانند.

او گفت: این جریان کاری می‌کند که بازار کالاهای فرهنگی در کشور منهدم شود. ما می‌بینیم که این همه پول در این مملکت ریخته ولی چرا کسی در امور موسیقی یا سینما پول خرج نمی‌کند، چون شرایط را ناامن کرده‌اند و نظام تولید را از هم پاشیده‌اند.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه امروز چیزی به اسم نظام کالاهای فرهنگی وجود ندارد‌، گفت: نظام تولید منهدم شده و در سینما نظام توزیع هم منهدم شده است. به جای اینها می‌بینیم بازار سیاه قاچاق‌، سرقت و نمایش‌های غیرقانونی همه مملکت را گرفته است و می‌بینم حاصل کارم را در پیاده‌رو می‌فروشند، آن هم در شرایطی که پلیس هم هست ولی چرا جلو آن را نمی‌گیرند؟ چرا دیگر در شهرستان سی دی و دی وی دی نمی‌توانیم بفروشیم؟

داوودنژاد ادامه داد: از سوی دیگر می‌بینیم مردم شب‌ها چهار ساعت پای جم تی وی می‌نشیند و در همین کانال‌های ماهواره‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های دوبله شده پخش می‌شود. کالاهایی که این قاچاق‌چی‌ها پخش می‌کنند، شماره تهران را دارد به همین دلیل می‌گویم که درب اینجا (خانه سینما) را کسی بسته که در جم تی وی، آگهی فلزیاب می‌دهد.

او در پایان گفت: نکته این است که یک عده می‌خواهند ما را خفه کنند و این کار را می‌خواهند، اینگونه انجام دهند که اصناف سینمایی وجود نداشته باشد چون بر امور نظارت می‌کنند.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir