دوئل سینمایی: تجمع مقابل خانه سینما، تجمع مقابل ارشاد!!
جنجال‌های خانه سینما همچنان ادامه دارد! کاسه‌ساز خبر داد که فردا هماره با هم‌مسلکان خود در مقابل وزارت ارشاد تجمع خواهند نمود تا جواب هنرمندان تجمع‌کننده مقابل خانه سینما را بدهند...!
 
 رئیس هیات مدیره و سخنگوی جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینمای2) درباره انتشار نامه‌ معرفی نمایندگان دو صنف چهره‌پردازان و جلوه‌های ویژه گفت: صحبت‌های مطرح شده در این باره بیشتر سفسطه است و برفرض هم که اشتباهی صورت گرفته باشد‌، برای یک دستمال قیصریه را به آتش نمی‌کشند.

حبیب‌الله کاسه‌ساز در پاسخ به اینکه آیا قرار است طبق آنچه در مناظره‌ی اخیر آقایان اسعدیان و فرحبخش مطرح شد، نامه آقایان محتشم و روزبهانی برای حضور در مجمع عمومی جامعه اصناف سینمای ایران امروز(29تیرماه) منتشر شود؟‌ بیان کرد: باید با هیات مدیره صحبت کنیم تا ببینیم موضوع چیست، چون به نظرم این مساله سفسطه است.

او گفت: در اساسنامه‌ای که در مجمع عمومی مصوب شد صراحتی بر اینکه معرفی چگونه باشد وجود ندارد و فقط مشخص شده هیات مدیره پنج نفر را معرفی کند.

کاسه‌ساز با اشاره به اینکه این دو نفر عضو شورای مرکزی صنوف خود هستند که قانونی هم شده است‌، تاکید کرد: اساسنامه صراحتی ندارد که این افراد باید به طور کتبی معرفی شوند، با این حال در تلاش هستیم که ببینیم پرونده‌های این دو بزرگوار چگونه است.

او ادامه داد: با این حال برفرض اینکه اشتباهی هم صورت گرفته باشد که معتقدم صورت نگرفته است اما برای یک دستمال قیصریه را به آتش نمی‌کشند. وزارت ارشاد تنها مرجع قانونی است که می‌تواند انتخابات را رد یا تایید کند‌. اکنون وزارت ارشاد انتخابات برگزار شده و هیات مدیره جدید خانه سینما را تایید کرده است.

کاسه‌ساز همچنین درباره تجمعی که قرار است فردا (یکشنبه، 30تیرماه) برگزار شود‌، گفت: از آنجا که گفته‌اند ما(جامعه اصناف سینمای ایران)30-40 نفر بیشتر نیستیم، فردا می‌خواهیم اعلام کنیم بیشتر از این تعداد هستیم به همین دلیل یک شنبه،30 تیر ماه ساعت 11 صبح، صنوف قانونی و اعضای آن‌ها مقابل وزارت ارشاد گردهم خواهند آمد.
 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir