پایان تجمع خانه سینمایی‌های تقلبی مقابل ارشاد! + تصاویر
حبیب الله کاسه‌ساز با سپری شدن نزدیک به 2 ساعت از تجمع‌شان مقابل وزارت ارشاد، پایان تجمع جمعی از اهالی سینما را که به دعوت خانه اصناف سینمای ایران روبروی وزارت ارشاد برگزار شده بود‌ را اعلام کرد.
 
حبیب الله کاسه‌ساز با سپری شدن نزدیک به 2 ساعت از تجمع‌شان مقابل وزارت ارشاد، پایان تجمع جمعی از اهالی سینما را که به دعوت خانه اصناف سینمای ایران روبروی وزارت ارشاد برگزار شده بود‌ را اعلام کرد.

این تجمع در حالی برگزار شد که امروز با حکم دادگاه وزارت فرهنگ و ارشاد قانونا حق راه‌اندازی خانه سینمای جدید را ندارد و اگر بنا بر بازگشایی این خانه به دستور رئیس جمهور باشد، می‌بایست به صاحبان اصلی و قانونی آن بازگردانده شود.

رئیس هیات مدیره و سخنگوی خانه اصناف سینمای ایران ظهر 30 تیر ماه در پایان این تجمع که از ساعت 11 آغاز و تا حوالی ساعت 13 ادامه داشت،اظهار کرد: امیدواریم مسئولین وزارت ارشاد و سازمان سینمایی تمهیدی به کار ببرند تا خانه سینما در اختیار صنوف قانونی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تجمع اول ما به پایان رسید و ان شاء الله منتظر باشید که اگر لازم شد در هنگام بازگشایی خانه، همه صنوف قانونی با هم به ساختمان وارد شویم.

در پایان این تجمع مسعود اطیابی نیز به اجتماع پیوسته بود.

این تجمع در حالی به پایان رسید که مسئولان نیروی انتظامی روبروی درهای وزارت ارشاد حاضر بودند.

جمع حاضر شدیدا به تحویل نگرفتن خانه سینما اعتراض داشتند و از مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی می‌خواستند که به نیروی انتظامی اعلام کند که باید ساختمان خانه سینما را در اختیار صنوف قرار دهد.

فرحبخش: تصور نکنید، ما به کارمان پایان می‌دهیم!
حسین فرح‌بخش هم در بخشی از این تجمع گفت: دوستان درخانه سینما فکر می‌کنند که در دولت بعد بوی کباب می‌آید، در حالی که نمی‌دانند آنجا «...» می‌کنند.

 این تهیه‌کننده سینما در اجتماع جمعی از سینماگران روبروی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از صنوف قانونی بیان کرد: این آقایانی که 20 و اندی سال در خانه سینما رانت می‌خوردند،‌ سال قبل در حوزه هنری لانه کردند و پول میلیاردی گرفتند، اینها همه کارمند دولت بودند و الان زندگی‌هایشان را ببینید، آنها باید پاسخ دهند که این پول‌ها را از کجا آوردند.

وی ادامه داد:آنها به دنبال این هستند که پول‌ها را بگیرند و بخورند و به قیامت هم اعتقادی ندارند. این دوستان باید دست از اشرافی‌گری بردارند و خودشان را بالاتر از همه اهالی سینما و بدنه آن نبینند.

فرح‌بخش تاکید کرد: این تجمع شروع کار ماست. اما اگر تصور می‌کنید که خانه سینما را می‌گیرید و ما به کارمان پایان می‌دهیم، اشتباه می‌کنید.

این عضو هیات مدیره اتحادیه تهیه‌کنندگان با خطاب قرار دادن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما به وزیر ارشاد و سازمان سینمایی اعتراض داریم، اگر قانون می‌گوید که خانه سینما باید بازگشایی شود و آن را به صنوف قانونی بسپارید چرا این کار را نمی‌کنید، اگر قانون حاکم نیست و عربده کشی ملاک که دیگر هیچ.

فرح‌بخش در پایان ضمن انتقاد شدید از یک روزنامه و متهم کردن آن ادامه داد: این روزنامه امروز نوشت که عده‌ای هنر ور می‌خواهند جلوی ارشاد بروند و این توهین به اعضای سینمای ما بود. این تجمعات ادامه دارد تا اینکه آقایان بدانند اصل سینما، بدنه آن است. این را هم بگویم اگر خیلی از این کارگردان‌ها و عوامل را من به سینما نمی‌آوردم معلوم نبود امروز کجا هستند که بخواهند شعار بدهند.

حبیب کاوش نیز در سخنانی ضمن خائن خواندن برخی از سینماگرانی که سال قبل و در هنگام تحریم بعضی برخی فیلم به سمت حوزه رفتند اظهار کرد: حاصل 20 سال مدیریت شما همین افرادی هستند که امروز روبروی وزارت ارشاد تجمع کردند. اینها صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند و شب گرسنه می‌خوابند.

وی ادامه داد: ما فقط می‌خواهیم خانه سینما به دست خودمان مدیریت شود، متاسفانه امروز نه امنیت شغلی و نه بیمه بیکاری وجود دارد. زمانی که «گشت ارشاد» یا فیلم «خصوصی» از پرده پایین کشیده شد‌ این دوستان چه کردند؟ رفتند کنار حوزه هنری نشستند و دوستانشان را رها کردند، اینها مدیریتشان نسبت به سینما خائن است.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir