اندیشه فولادوند: دوست داشتم دست و پای تک تک آدمهای جنگ را ببوسم
در نشست صبح امروزی در باغ موزه قصر و برای نقد و بررسی آلبوم «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» برگزار شده بود کارن همایونفر و اندیشه فولادوند حضور داشتد. اندیشه فولادوند شاعر و خواننده این آلبوم از...
در نشست صبح امروزی که در باغ موزه قصر و به منظور نقد و بررسی آلبوم «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» برگزار شده بود کارن همایونفر که در این آلبوم به عنوان تنظیم کننده و آهنگساز شعرخوانیهای اندیشه فولادوند حضور داشته نکات جالبی را درباره این آلبوم و کار با فولادوند بیان کرد.

کارن گفت:«ما عادت کرده ایم برای کارهای بد، تشویق شویم و برای کارهای خوب، تنبیه! این پارادوکس سرزمینی است که در آن زندگی می کنیم و برای همین نقدهای بعضا عجیب و غریبی که درباره همکاری با فولادوند می شنوم اصلا برایم تازگی ندارد.»

این آهنگساز ادامه داد:«گروهی گفته اند که شاعر و خواننده این آلبوم از من استفاده ابزاری کرده از همین جا می گویم افتخار می کنم که از من استفاده ابزاری شده چراکه به کیفیت کاری که انجام داده ایم ایمان دارم.»

همایونفر افزود:«پروسه ساخت این آلبوم نه سال طول کشید و آن هم به دلیل اینکه مسئولان نمی خواستند یک بازیگر معروف و یک آهنگساز در کنار هم قرار گیرند چون فکر می کردند این به نوعی استفاده ابزاری از سینماست اما خلق موسیقی آن هم موسیقی در گونه دفاع مقدس کار ابزاری نیست. استفاده ابزاری آن است که من بروم کنار یک چهره عکس گرفته و عکسم را پخش کنم.»

اندیشه فولادوند: دوست داشتم دست و پای تک تک آدمهای جنگ را ببوسم
اندیشه فولادوند دیگر حاضر این نشست هم درباره دلایلش برای شعرخوانی در زمینه دفاع مقدس گفت:«در نه سالگی اولین شعرم را نوشتم و در بیست سالگی اولین فیلم ام را بازی کرم پس اول شاعرم بعد بازیگر و دلیلی ندارد که برخی بگویند از شهرت سینمایی اش برای رونق آلبومش بهره گرفته.»

فولادوند ادامه داد:«حافظه شنیداری من با آژیر خطر و سلحشوری رزمندگان گره خورده است. طبیعی است که وقتی می خواهم اثری را خلق کنم از این حافظه استفاده کنم.»

این شاعر افزود:«دوست داشتم دست و پای تک تک آدمهای جنگ را ببوسم. آنهایی که رفتند که جاودانه شدند اما آنها که ماندند و اثری از دفاع از میهن را بر پیکرشان دارند همچنان برای من و امثال من عزیز هستند و نباید بگذاریم خاطراتشان محو شود.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir



مطالب پیشنهادی:
عکس کودکی باران کوثری و حضور در جشنواره فیلم لوکارنو
پرافتخارترین و بهترین بازیگر زن تئاتر آمریکا درگذشت + تصاویر
کامشاد کوشان بازی در کنار گلشیفته فراهانی را تکذیب کرد
پیمان معادی در پشت‌صحنه فیلم مشترک با کریستین استوارت + تصاویر
مجری زن تلویزیون: مجری‌گری حساس و بدون اینده است!