دردسرهای یک فیلم؛ رابطه عاشقانه پرنسس دایانا با یک مسلمان شایعه یا واقعیت؟
کارشناسان خاندان سلطنتی اعتقاد دارند که فیلم «دایانا» ساخته الیور هیرشبیگل مبتنی بر شایعات است و برای پسران پرنسس دایانا ،هری و ویلیام آزاردهنده خواهد بود.
کارشناسان خاندان سلطنتی اعتقاد دارند که فیلم «دایانا» ساخته الیور هیرشبیگل مبتنی بر شایعات است و برای پسران پرنسس دایانا ،هری و ویلیام آزاردهنده خواهد بود.

تهیه کنندگان فیلم از پیش خود را آماده نظرات خشمگینانه منتقدان و تماشاگران کرده اند. فیلم زندگی نامه «دایانا» ساخته الیور هیریشبیگل که پنج شنبه شب (14 شهریور)برای نخستین بار در شهر لندن به نمایش عمومی درمی آید از دو سال رابطه عاشقانه پرنسس دایانا و جراح مسلمان پاکستانی حسنت خان رازگشایی می کند. از هیرشپیگل پیش از این فیلم تحسین شده‌ی سقوط درباره‌ی آخرین روزهای حکمرانی آدولف هیتلر را دیده‌ایم.


حسنت خان که جراح قلب است چندی پیش در گفت وگویی این فیلم را تایید نکرد . او گفت:«  فیلم براساس شایعات و حرف های دوستان دایانا از این رابطه است که خیلی از آن چیزی نمی دانند. این دوستان شامل اقوام من هم می شود که آنها هم چیز زیادی نمی دانند. پس فیلم براساس شایعات و فرضیات است.»

اظهار نظر حسنت خان پرسش هایی را درباره ی اصالت فیلم به وجود آورد که تا چه اندازه این رابطه را درست و دقیق به تصویر کشیده است .

می گویند رابطه حسنت خان و پرنسس دایانا کمی پیش از مرگ او در شهر پاریس  و در کنار دودی الفاید در سال 1997 فروپاشیده بود.

اما کارگردان فیلم الیویر هیرشبیگل درباره این مساله پاسخ می دهد:« فیلم براساس خاطرات چندین نفر است و تحقیقاتی که صدها صفحه می شود و بر روی این رابطه صورت گرفته است.»
«این فیلم مستند نیست بلکه روایتی دراماتیک است. در یک داستان عاشقانه شما باید چهار پنج صحنه دراماتیک خلق کنید تا فیلم درست ار آب دربیایید.»

فیلم دایانا برگرفته از کتاب «دایانا:آخرین عشق او» نوشته کیت اسنل است . نائومی واتس نقش پرنسس دایانا  و نوین اندروز نقش حسنت خان را ایفا می کند.

نائومی واتس می گوید تا پیش از خواندن فیلمنامه داستان عشق پرنسس واین جراح را نشنیده بود.
«قطعا چیزی درباره اش نمی دانستم. من نمی توانم از جانب همه حرف بزنم اما اعتقاد دارم خیلی ها از داستان عاشقانه ی میان دایانا و حسنت خان چیزی نشنیده بودند حتی مردم بریتانیا.»

دراین فیلم هیچ کدام از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا به تصویر کشیده نمی شوند جز پسران دایانا هری و ویلیام در لحظات کوتاهی در نمایی که سوار هلیکوپتر می شوند.

سردبیر مجله مجستی اعتقاد دارد که این فیلم راپسران دایانا تماشا نخواهند کرد. چراکه برای شان دردناک خواهد بود.

او گوید: آنها حسنت را ملاقات کرده اند. قطعا هری به ملاقات او رفته است. اما من احساس می کنم با تماشای این فیلم خاطرات مادرشان دوباره زنده خواهد شد.»

بعدالتحریر: منتقدان انگلیسی فیلم را نپسندیدند و در نقدهایی که روز جمعه در نشزیات و سایت های انگلیسی زبان منتشر شد به فیلم تاخته اند. اما تلاش نائومی واتس را برای ایفای نقش دابانا ستوده اند.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : caffecinema.com



مطالب پیشنهادی :
رویا تیموریان در تدارک مراسم خواستگاری تنها دخترش
عکس: صابر ابر با لباس و آرایش زنانه
چالش‌‌ جدید حجاب: اعتراض‌ها به ساپورت و شکل پوشش نتیجه امام خمینی در کانادا + تصاویر
علی انصاریان، فرزاد حسنی، نفیسه روشن و فروتن در کنسرت علیزاده + تصاویر
عکس: جشن تولد نیکی کریمی در کودکی