اولین کارگردان زن والت دیزنی و یک قصه‌ شاه پریان تازه + عکس
فیلم انیمیشن«یخ‌زده»، داستانِ آنای نترس و کریستف، همراه با آدم‌برفی بامزه‌ای به نام اولاف در یک سفر حماسی به ناحیه‌ای شبیه اورست است. آنا در جستجوی خواهرش السا است که در یک امپراطوری یخ‌زده گرفتار شده است.
اقتباسی جدید از ملکه برف‌ها، قصه معروف هانس کریستین آندرسن به نام «یخ‌زده» روی پرده سینما آمد.

به گزارش کافه‌سینما به نقل از یورونیوز، فیلم انیمیشن«یخ‌زده»، داستانِ آنای نترس و کریستف، همراه با آدم‌برفی بامزه‌ای به نام اولاف در یک سفر حماسی به ناحیه‌ای شبیه اورست است. آنا در جستجوی خواهرش السا است که در یک امپراطوری یخ‌زده گرفتار شده است.

فیلم «یخ‌زده» هفته گذشته برای اولین‌بار در یکی از تماشاخانه‌های قدیمی هالیوود در لس‌آنجلس اکران شد. این فیلم محصول استودیوی انیمیشن شرکت والت‌دیسنی است و این اولین باری است که یک زن یکی از محصولات این استودیو را کارگردانی کرده است.






جنیفر لی نویسنده و کارگردان «یخ‌زده» درباره این اولین فیلم این شرکت به کارگردانی یک زن می‌گوید: «من خیلی خوشحال بودم که اولین زن هستم، فکر می‌کنم زن‌های بیشتری به دنیای انیمیشن وارد می‌شوند و تنوع و اصالت بیشتری با خودشان می‌آورند. من از شخصیت‌های فیلم راضی‌ام، خیلی عادی و در عین حال الهام‌بخش هستند.»

فیلم «یخ‌زده» با همه پنجاه‌ و‌ دو فیلم قصه‌ های شاه‌ پریان که شرکت دیسنی تا به حال ساخته، یک تفاوت دیگر هم دارد. این قصه نه یک شاهزاده، بلکه دو شاهزاده خانم به نام‌های آنا و السا دارد، که رو در روی هم و با هم حضور دارند.

کریستن بل، در نقش آنا خواهر کوچکتر حرف می‌زند. او نظرش را درباره جنیفر لی اولین کارگردان زن انیمیشن ای‌نطور بیان می‌کند: «جنیفر از زاویه دید یک زن، نگاه کاملا روشن و مشخصی دارد. احساس می‌کردم در پیدا کردن شخصیت آنا با هم هماهنگی داشتیم. من نمی‌خواستم آنا همیشه یک شخصیت خوب و بی‌عیب و نقص باشد. می‌خواستیم شخصیتی معمولی بیافرینیم، مثل زمانی‌که خودم یک دختر کوچک بودم.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



مطالب پیشنهادی:
لیلا بلوکات: برای نرگس از صبح گریه می‌کردم تا چشم‌هایم ورم کند
«کاغذ مچاله» هنر منحصر به فرد مردمان کشمیر + تصاویر
تیلور سویفت، ریحانا و تیمبرلیک در حال گرفتن جوایز 2013 موسیقی آمریکا + تصاویر
بازیگران مشهور هالیوود سر صحنه های فیلمبرداری + تصاویر
عکسهای جدید جنیفر لوپز در فیلم «پسر همسایه»