پیکر ژیلا مهرجویی به خانه‌ سینما نیامد؛ بزرگان سینما آمدند
سینماگرانی همچون بهمن فرمان‌آرا، فرشته طائرپور،‌ رخشان بنی‌اعتماد، مانی حقیقی، جهانگیر کوثری،‌ فرهاد توحیدی، احمد امینی، لادن طاهری، رضا کیانیان، مریم بوبانی برای تشییع پیکر ژیلا مهرجویی...
 
 جمعی از هنرمندان برای تشییع پیکر ژیلا مهرجویی طراح صحنه و لباس سینمای ایران مقابل ساختمان خانه سینما در خیابان «سمنان» گردهم آمدند اما پیکر این هنرمند به خانه‌ی سینما نیامد و مستقیم از بهشت زهرا (س) به طالقان منتقل شد.

در این مراسم که صبح 9 آذر ماه انجام شد و قرار بود به عنوان اولین مراسم تشییع پس از بازگشایی خانه‌ی سینما باشد، تنها به سخنرانی هنرمندانی چون بهمن فرمان‌آرا، پروین صفری اختصاص پیدا کرد.

بهمن فرمان‌آرا کارگردان سینما در سخنانی با اشاره به اینکه در دو فیلم «بوی کافور، عطر یاس» و «خانه‌ای روی آب» با ژیلا مهرجویی همکاری کرده است،‌یادآور شد: سالیان دراز است که او را می‌شناختم و می‌دانم چقدر تراژدی و سختی در زندگی خود تحمل کرده است.

او گفت: ژیلا مهرجویی به همه انرژی می‌داد و مهمترین چیزی که می‌توان درباره‌ی او گفت، این بود که او آدم خوبی بود. البته سخت است که این را بگویم اما تعداد این افراد زیاد نیست.

فرمان‌آرا با اشاره به درگذشت ژیلا مهرجویی گفت: وقتی دیروز این خبر را شنیدم شاید همه چیز را باور می‌کردم اما ژیلا کاملا غیرمنتظره درگذشت، من حتی خبر نداشتم که او قلبش را عمل کرده است.

این کارگردان سینما در پایان سخنان خود اظهار کرد: جای ژیلا مهرجویی که به سینمای ما انرژی می‌داد، خالی است.

پروین صفری مدیر انجمن طراحان فیلم هم در سخنان کوتاهی با عرض تسلیت از طرف اعضای انجمن طراحان فیلم به همه دوستان،‌ آشنایان مهرجویی و همکاران سینمایی خود گفت: نمی‌خواهم درباره سابقه حرفه‌ای ژیلا مهرجویی صحبت کنم، فقط این را می‌گویم که سینمای ایران یکی از شریف‌ترین و فعال‌ترین همکاران خود را از دست داد.

او یادآور شد: از زمان‌های دور که او را می‌شناختم همواره کار می‌کرد و اگر در فیلمی حضور نداشت به طراحی لباس و ترجمه کتاب مشغول بود. ژیلا مهرجویی هنرمندی بود که لحظه‌ای آرام نداشت اما متاسفانه سینمای ایران خیلی زود یکی از هنرمندان سخت‌کوش خود را از دست داد.

پروین صفری همچنین خاطرنشان کرد: عصر روز دوشنبه 11 آذرماه ساعت 5 بعد از ظهر مراسم ختم این هنرمند در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم جمعی از هنرمندان از جمله فرهاد توحیدی، جهانگیر کوثری، مریم بوبانی، فرشته طائرپور، ملک‌جهان خزایی،‌رضا کیانیان،‌لادن طاهری،‌احمد امینی، علی مصفا، عزیز ساعتی، میترا محاسنی، نظام‌الدین کیایی، غزل شاکری، رضا درمیشیان، باران کوثری، رخشان بنی‌اعتماد، محمد مهدی عسگرپور، نگار جواهریان، کامران ملکی و ... حضور داشتند.

و پس از سخنرانی‌ها جمعی از هنرمندان با اتوبوس‌هایی که مقابل خانه‌ی سینما بود، راهی طالقان شدند.

ژیلا مهرجویی روز گذشته 8 آذر ماه در یکی از بیمارستانهای تهران به دلیل افت فشار درگذشت، او به تازگی یک عمل جراحی قلب را پشت سرگذاشته بود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
ژیلا مهرجویی درگذشت
سحر ولدبیگی و نیما فلاح از 10سال زندگی مشترک‌شان می‌گویند + تصاویر
بازیگر پیشكسوت بر اثر دیابت به قطع عضو تن می‌دهد
چرا هنگامه قاضیانی از «تراژدی قاسم سبزی کار» انصراف داد؟
مجری خواب آلود و از خود راضي تلویزیون: به من چه؟