می‌خواستم خاطراتم را بنويسم؛ اما كسی اين ‌كار را می‌كند كه آسايش دارد؛ با گرفتاری‌ها و كسالت‌هايی كه دارم، دست به قلم...
 
مهدی آذریزدی كه به تازگی دوباره از یزد به كرج نقل مكان كرده، نوشتن را فعلا به‌ دلیل كسالت كنار گذاشته است.

این نویسنده‌ی پیشكسوت كه به علت کهولت سن و تنهایی، شهرش یزد را ترك كرده است و در كرج در كنار فرزندخوانده‌اش زندگی می‌كند، عنوان كرد: فعلا سرگردانم كه مال كجا هستم؛ گاهی یزد و گاهی كرج؛ سررشته را گم كرده‌ام؛ اما آمده‌ام كرج كه دیگر بمانم.

آذریزدی كه چندی پیش به ایسنا گفته‌ بود قصد دارد خاطراتش را بنویسد، در این‌باره توضیح داد: می‌خواستم خاطراتم را بنویسم؛ اما كسی این ‌كار را می‌كند كه آسایش دارد؛ با گرفتاری‌ها و كسالت‌هایی كه دارم، دست به قلم نمی‌زنم.

نویسنده‌ی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» افزود: یكی دو كار در دست داشتم؛ اما فعلا همه را كنار گذاشته‌ام و نمی‌خواهم سراغ آن‌ها بروم؛ به این نتیجه رسیده‌ام كه این چیزها برایم چه فایده‌ای داشته است؛ وقتی در این سن و سال، به آرامش و آسایش نرسیده‌ام.

آذریزدی همچنین متذكر شد: به همه گفته‌ام كتاب بخوانید؛ اما حالا فكر می‌كنم كتاب خواندن برای من لااقل چیزی جز سرگردانی نداشته است. اگر به ‌جای نویسنده شدن، سبزی‌فروش می‌شدم، الآن آرامش و آسایش داشتم!
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:ايسنا