فردوسی پور و گلشیفته آمدند، رضا عطاران بی وقفه تشویق شد! + تصاویر
عادل فردوسی‌پور مجری برنامه تلویزیونی «نود»شامگاه جمعه به کاخ جشنواره فیلم فجر آمد و به تماشای فیلم «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران نشست.
 
 
 
 
اکران فیلم «رد کارپت» در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با استقبال تماشاگران حاضر در کاخ جشنواره فیلم فجر مواجه شد.

عطاران در این فیلم کمدی روایت سفر یکی از عاشقان بازیگری به جشنواره فیلم کن را روایت می‌کند.

او که این فیلم را به هنروران سینما تقدیم کرده، پیش از اکران فیلم طبق سنت امسال جشنواره فجر به همراه عوامل «رد کارپت» روی سن حاضر شد.

او با بیان این جمله که امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید، گفت: «من دیگه ضر زیادی نمی‌زنم.»

عطاران برخلاف سایر کارگردان‌ها حتی عوامل فیلم را هم معرفی نکرد و پس از گفتن این جمله سن را به همراه سایر عوامل ترک کرد.

این کمدی فضای سالن برج میلاد را عوض کرد و لحظات طنز آن با تشویق های ممتد تماشاگران همراه شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/11/fajr-film-92-reza-attaran-golshifteh1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/11/fajr-film-92-reza-attaran-golshifteh2.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/11/fajr-film-92-reza-attaran-golshifteh3.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/11/fajr-film-92-reza-attaran-golshifteh4.jpg
عادل به صورت خودجوش آمد!
عادل فردوسی‌پور مجری برنامه تلویزیونی «نود»شامگاه جمعه به کاخ جشنواره فیلم فجر آمد و به تماشای فیلم «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران نشست.

حضور او در سینمای اهالی رسانه و هنرمندان با تشویق حاضران مواجه شد.

فردوسی‌پور در پاسخ به یکی از تماشاگران که به شوخی دلیل حضورش در سالن و نوع ورودش را پرسید؟ گفت که به صورت خودجوش آمده‌ است.

گلشیفته فراهانی هم با رضا عطاران در جشنواره فیلم فجر!
در «رد کارپت» پوستر یکی از تازه ترین فیلمهای گلشیفته فراهانی با عنوان «سرزمین  فلفلی محبوب من» که ساخته کارگردانی ایتالیایی-کرد به نام «هانر سالیم» است نشان داده می شود.

از آن سو بازیگر اصلی کار با متلکهایی که نثار سلحشور، سریال «یوسف پیامبر»، فیلم «ملک سلیمان» و پروژه های فاخر می کند سعی دارد بخشی از حس و حالی منفی که مخاطبان درباره اظهارنظرات آدمی مانند سلحشور دارند را بروز دهد. این بخشهای فیلم هم به شدت با تشویق حضار روبرو شد.

فیلم «رد کارپت» ساخته رضا عطاران در سئانس 19 کاخ جشنواره به نمایش درآمد.

خودم هم چند سال پیش دنبال گرفتن یک امضاء از شکیبایی بودم!
داستان این فیلم درباره یک عاشق سینما است که برای ملاقات با یکی از کارگردان های معروف جهان، خود را در ایام برگزاری جشنواره کن به آن جا می رساند.

رضا عطاران کارگردان فیلم درباره شکل گیری ایده اولیه، گفت: «ایده اولیه تقریبا از دو سال پیش مطرح شد. آقای احمدی ایده ای به نام رد کارپت داشت. این ایده ماجرای آدمی بود که دوست داشت برود روی رد کارپت. این ایده را خیلی دوست داشتم و وقتی درباره اش حرف زدیم بیشتر از آن خوشم آمد وکم کم به این نتیجه رسیدیم که برای یک فیلم بلند کشش دارد.»

او درباره این که چرا نقش اول این فیلم را خود بازی کرده توضیح داد:«من با نقش این شخصیت خیلی ارتباط برقرار کردم؛ زیرا سال ها پیش به همین شکل دنبال یک امضا گرفتن از شکیبایی بودیم. ضمن این که پشت صحنه هم خیلی با هنروران حرف می زنم و درددلهایشان را گوش می کنم، به این دلیل فکر کردم می توانم خودم بازی کنم.»

عطاران درباره این موضوع که آیا قرار است فیلم به کن فرستاده شود، توضیح داد: «ما فرستادیم تا ببینم چه می شود!»

کارگردان فیلم «ردکارپت» با بیان این که فیلمنامه ای برای کارپت نداشته است، یادآور شد: «یکی از ماجراهایی که این فیلم داشت این بود که ما قصه کلی فیلم را داشتیم . فکر کردم اگر بخواهم بنویسم در کن دچار مشکل می شویم، گفتیم برویم و بر اساس اتفاقاتی که پیش می آید فیلم را بسازیم.»
این کارگردان همچنین متذکر شد:«در فیلم بخش های مستند داریم. مثلا بخش جارموش و تیلدا سوینتون مستند است. این فیلم اصلا فیلمنامه نمی خواست الان هم زیادی مسنجم است.»

احمد احمدی تهیه کننده و طراح ایده این نیز گفت:«سال ۲۰۱۰ که در کن بودم، دنیای پر زرق و برق را در این دنیا می دیدم وفکر کردم این یک نمایش است که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد. فکر کردم که اگر شخصیتی داشته باشیم که تمام دغدغه اش سینما باشد چه می شود. این دستمایه کوتاه در ذهنم جرقه زد و با عطاران مطرح کردم.»

او همچنین درباره سختی ها مجوز فیلمبرداری در کن گفت: «طی سفرهایی که به فرانسه داشتم آن جا را خیلی خوب می شناختم. بخشی از فیلمبرداری ها با مجوز بوده و بخشی هم مستند است.»
او همچنین درباره این که چرا شخصیت اول فیلم با فرهادی یا اسپیلبرگ در کن ملاقات نکرد، متذکر شد: «ما پرهیز داشتیم که فیلم مجموعه این آدم ها شود. اگر عطاران اسپیلبرگ را می دید اصلا شرایط عوض می شد و قصه به شکل دیگری بود.»

حمیدرضا صدری آهنگساز این فیلم نیز درباره آهنگسازی این اثر و این که موزیک های خارجی استفاده شده، توضیح داد: «درباره بخش ایران آهنگسازی شده است و برای این بخش موسیقی ساختیم برای بخش خارج از ایران هم موسیقی ساخته شده است.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



مطالب پیشنهادی:
گزارش تصویری: مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی در کاخ جشنواره
حاشیه‌های جالب شلوغ‌ترین روز جشنواره فیلم فجر 92
حاشیه های روز هفتم جشنواره فیلم فجر؛ تشویق گلشیفته فراهانی!! + عکس
سحر قریشی و شیرین بینا در کاخ جشنواره فیلم فجر + تصاویر
متلک مهناز افشار به منتقدان فیلم متروپل و احمدی‌نژاد!