انیمیشن یخ زده سومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما
در حال حاضر انیمیشن «داستان اسباب بازی 3» و «من نفرت انگیز 2» با بیشترین فروش در رتبه های اول و دوم پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینما قرار دارند.
از نوامبر 2013 انیمیشن «فروزن» (یخ زده) اكران خود را آغاز كرده است و پس از گذشت 13 هفته اینیمشن «یخ زده» همچنان گیشه سینماهای جهان را تحت نفوذ خود قرار داده است.

«فروزن» در سیزدهمین هفته اكران 18 میلیون و 200 هزار دلار در سینماهای بین الملل و 5 میلیون و 800 هزار دلار در سینماهای آمریكای شمالی فروش كرد و مجموع فروش خود را به 955 میلیون و 700 هزار دلار نزدیك كرده است. این آمار انیمیشن «فروزن» را به جایگاه سوم پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینما بالا آورده است.

در حال حاضر انیمیشن «داستان اسباب بازی 3» و «من نفرت انگیز 2» با بیشترین فروش در رتبه های اول و دوم پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینما قرار دارند.

این انیمیشن گذشته از آمریكا در كشورهای انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، روسیه و چین فروش فوق العاده ای داشته است.

«فروزن» داستان دو خواهر به نامهای آنا و السا است. السا كه پس از والدینش ملكه سرزمین می شود از قدرت جادویی یخ و سرما برخوردار است در اختلافی كه شب تاج گذاری بین دو خواهر رخ می دهد ، قدرت جادویی السا فاش می شود. السا فرار می كند و آنا برای بازگرداندن او به همراه یك یخ فروش و یك آدم برفی به دنبال او می رود.

«یخ زده» در هشتاد و ششمین دوره از نامزدهای اسكار ، در دو مقوله بهترین انیمیشن و بهترین ترانه نامزد شده است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: cinemakhabar.ir



مطالب پیشنهادی:
عکس عروسی ارسطو در پایتخت 3؛ ارسطو در لباس دامادی!
آنجلینا جولی و برد پیت بر فرش قرمز دیشب جوایز بفتا 2014 + تصاویر
واکنش تند جمشید مشایخی به شوخی زشت رضا عطاران!!
بازیگر زنی که همسرش، بخشی از هزینه فیلم موتمن را داد! + عکس
حضور یک بازیگر زن چینی در سریال پایتخت 3!