فهرست کامل برگزیدگان جوایز سزار 2014
مراسم اعطای جوایز سی و نهمین دوره جوایز فیلم سزار به عنوان معتبرترین جایزه فیلم فرانسه ساعاتی پیش در پاریس پایان یافت و فیلم کمدی «من، خودم و مادرم» ساخته «ژیلمه گالینه» در حالی جایزه بهترین فیلم و...
 جوایز سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه با اعطای جایزه بهترین فیلم به کمدی «من،خودم و مادرم» و جایزه بهترین کارگردانی به «رومن پولانسکی» برگزار شد.

مراسم اعطای جوایز سی و نهمین دوره جوایز فیلم «سزار» به عنوان معتبرترین جایزه فیلم فرانسه ساعاتی پیش در پاریس پایان یافت و فیلم کمدی «من، خودم و مادرم» ساخته «ژیلمه گالینه» در حالی جایزه بهترین فیلم و همچنین بهترین فیلم اول را از آن خود کرد که فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی که در پنج بخش نامزد بود نتوانست در هیچ یک از بخش‌ها موفق به کسب جایزه شود.

فیلم «آبی گرمترین رنگ است» برنده نخل طلای کن ساخته «عبداللطیف کشیش» نیز ناکام بزرگ جوایز سزار 2014 بود و تنها به یک جایزه بازیگر زن نوظهور برای «اُدل اگسارشوپولوس» اکتفا کرد.

در بخش بهترین فیلم «من، خودم و مادرم» که جایزه بهترین فیلم بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن را نیز از آن خود کرده بود توانست برای کسب جایزه علاوه بر «گذشته» بر فیلم‌های «آبی گرمترین رنگ است»، «ونوس در پوست خز»، «9 ماه طولانی»، «غریبه‌ای در کنار رودخانه» و «جیمی پی» غلبه کند.

در بخش بهترین کارگردانی نیز که اصغر فرهادی از جمله نامزدهای کسب جایزه بود، جایزه سزار بهترپن کارگردانی به «رومن پلانسکی» برای فیلم (ونوس در پوست خز) رسید و عبداللطیف کشیش (آبی گرمترین رنگ است)،آرنائود دسپلچین (جیمی پی‌)، آلبرت داپونتل (9 ماه طولانی)،‌ آلن گوییرادی (غریبه‌ای در کنار رودخانه) و همچنین ژیلمه گالینه (من، خودم و مادرم) نیز در کسب جایزه ناکام ماندند.

جایزه بهترین فیلم خارجی جایزه سزار نیز در حالی به فیلم نامزد اسکار«سقوط دایره شکسته» ساخته «فلیکس فن گرونینگن» اعطاء شد که فیلم‌های مطرحی چون «یاسمن غمگین» ساخته وودی‌آلن،‌«جانگوی آزاد شده» ساخته کوئنتین تارانتینو، «جاذبه» ساخته آلفونسو کوآران،‌ «زیبایی بزرگ» ساخته پائولو سورنتینو‌، «صحبت مرد مرده» ساخته پاتریک ریدرمونت و «سپیدبرفی» ساخته پابلو برگر در این بخش نامزد کسب جایزه بهترین فیلم بودند.

در بخش بازیگری، جایزه سزار نقش اصلی مرد به «ژیلمه گالینه» برای نقش‌آفرینی در فیلم «من، خودم و مادرم» و جایزه بهترین بازیگرنقش اصلی زن به «فانی آردنت» برای فیلم «روزهای خوب» اعطاء شد تا «برنیس بژو» بازیگر فیلم «گذشته» که جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را برده بود نتواند در جوایز سزار این افتخار را تکرار کند.

همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جوایز سزار فرانسه به «نیل آرستروپ» برای نقش‌آفرینی در فیلم «QUAI D'ORSAY» و جایزه بازیگر مکمل زن به «ادل هانل» برای فیلم «سوزان» اعطاء شد.

در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی «آلبرت داپونتل» برای نگارش فیلنمنامه «9 ماه طولانی» موفق به کسب جایزه شد؛ اصغر فرهادی نیز برای فیلم «گذشته» نامزد کسب جایزه در این بخش بود.

جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز به فیلم پیشتاز امسال جوایز سزار یعنی «من، خودم و مادرم» از «ژیلمه گالینه» رسید.

در سایر بخش‌های جوایز فیلم سزار «مارتین ویلر» برای فیلم «مایکل کولاس» موفق به کسب جایزه سزار بهترین موسیقی فیلم شد و جایزه بهترین تدوین نیز به «والری دسینه» برای فیلم «من، خودم و مادرم» رسید، در حالی که در این بخش «ژولیت ولفینگ» تدوینگر فیلم «گذشته» نیز نامزد کسب جایزه بود.

همچنین جایزه سزار بهترین مستند به «در راه مدرسه» ساخته «پاسکال پلیسون»، جایزه بهترین انیمیشن بلند به «راز شگفت‌انگیز لولو» و جایزه بهترین فیلم کوتاه به «پیش از هرگونه ضرر» به کارگردانی «خاویر لاگراند» اعطاء شد.

«اسکارلت یوهانسون» بازیگر سرشناس هالیوودی نیز جایزه افتخاری خود را از جوایز فیلم سزار فرانسه از دستان «کوئنتین تارانتینو» دریافت کرد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
مجری مشهور ورزشی در قسمت سوم پایتخت 3 + تصاویر جدید
تابلوی نقاشی لعیا زنگنه 20 میلیون قیمت خورد! + تصویر نقاشی
گفتگو با پیمان معادی و دخترش؛ اصراری ندارم باران بازیگر شود!
هومن حاجی عبدللهی در پایتخت 3 + آخرین تصاویر
ابراهیم حاتمی کیا در هالیوود + عکس