رهایی «بیستون» از داربست
کتیبه بیستون، گوردخمه‌های اسحاق‌وند، تخت‌ شیرین، سراب‌تاریخی هرسین، گوردخمه سر‌خ‌ده، گنج دره و قلعه سرماج را از جمله مناطق گردشگری شهرستان هرسین عنوان و تصریح‌کرد: گردشگران نوروزی می‌توانند علاوه بر...
 فرماندار شهرستان هرسین پیش‌بینی کرد که در نوروز پیش‌رو به طور میانگین روزانه بیش از 30 هزار نفر از این شهرستان و جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند.

بهمن قربانی با بیان اینکه تقریبا تمامی مسافران نوروزی که به کرمانشاه می‌آیند از کتیبه جهانی بیستون نیز بازدید می‌کنند، عنوان‌کرد: در سال 1390 روزانه 30 هزار نفر از شهرستان هرسین و آثار آن دیدن کردند که این تعداد در پارسال با توجه به برودت هوا به میانگین روزانه 23 هزار نفر کاهش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مساعدبودن شرایط جوی پیش‌بینی می‌کنیم نوروز امسال روزانه بیش از 30 هزار نفر از شهرستان هرسین و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند.

فرماندار هرسین با اشاره به وجود 67 اثر تاریخی ثبت ملی شده در این شهرستان، گفت: این شهرستان تنها اثر جهانی استان یعنی بیستون را نیز در دل خود جا داده است.

قربانی، کتیبه بیستون، گوردخمه‌های اسحاق‌وند، تخت‌ شیرین، سراب‌تاریخی هرسین، گوردخمه سر‌خ‌ده، گنج دره و قلعه سرماج را از جمله مناطق گردشگری شهرستان هرسین عنوان و تصریح‌کرد: گردشگران نوروزی می‌توانند علاوه بر بازدید از این اماکن با بازدید از نمایشگاه و سیاه چادرهایی که در محوطه سایت جهانی بیستون برپا می‌شود، با صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی نیز آشنا شوند.

فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به تمهیدات لازم به منظور اسکان، رفاه و حفظ امنیت گردشگران نوروزی شهرستان، تصریح‌کرد: کلاس‌های برخی مدارس شهرستان برحسب نوع امکانات موجود در آنها درجه‌بندی و برای اسکان مسافران آماده‌سازی شده‌اند، همچنین مکان اسکان موقت مسافران در محوطه بیستون با نصب 50 تخته چادر گروهی در نظر گرفته شده است.

قربانی گفت: به علت فاصله نزدیک مجموعه تاریخی بیستون با مرکز استان بیشتر مسافران به صورت موقت در شهرستان اسکان داشته و شب را در مرکز استان می‌گذرانند و به همین علت مرکز اسکان موقت برای آنها در مجموعه بیستون در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از استقرار نیروهای پلیس‌راه و اورژانس در سطح جاده‌های شهرستان در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: پایگاه‌های امداد و نجات نیز ویژه این ایام در سطح شهرستان مستقر خواهند شد و با توجه به کوهستانی بودن مجموعه تاریخی بیستون دو پایگاه در این مجموعه باستانی مستقر خواهد شد.

به گفته فرماندار شهرستان هرسین امسال داربست‌های کتیبه جهانی بیستون برداشته خواهد شد و گردشگران می‌توانند این کتیبه را بدون داربست مشاهده کنند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
اصغر فرهادی در حضور همسرش نشان عالی هنر فرانسه را گرفت + تصاویر
از غزل شاکری یا همان «گلنار» کودکی‌هایمان چه خبر؟ + تصاویر
آنجلینا جولی و دخترش در فیلم «شیطان‌صفت» + عکس جدید
نخستین عکس از بازیگر زن چینی سریال «پایتخت 3»!
کتایون ریاحی در همایش بنیاد نیکوکاری کمک + تصاویر
عکس پرطرفداری که بهرام رادان به سبک اسکاری‌ها گرفت! + عکس