آوای موسیقی نواحی ایران در مالزی طنین انداخت
آوای موسیقی نواحی ایرانی در هفتمین روز از بهار و جشن های نوروز در ˈسان وی پیرامیدˈ ایالت سلانگور مالزی طنین انداخت.
گروه موسیقی نواحی روناک از ایران که به مناسبت عید نوروز در مالزی برنامه اجرا می کند، صدای آواز و نوای مناطق مختلف ایران را به گوش مالایی ها و گردشگران مختلف که از این منطقه دیدن می کردند، رساند.

سان وی پیرامید منطقه ای تجاری - سیاحتی در شهر ˈپتایلینگ جایاˈ ایالت سلانگور مالزی و محل تردد بسیاری از گردشگران از کشورهای مختلف است.

گروه روناک در این مکان موسیقی از نواحی کردستان، آذربایجان، لرستان، گیلان و برخی دیگر از مناطق ایران را اجرا کرد تا مالایی ها با نوای محلی ایران آشنا شوند.

این گروه چهارشنبه شب نیز در جشن بزرگ نوروز که با حضور گروه زیادی از ایرانیان و سفیران کشورهای حوزه نوروز برگزار شد، برنامه اجرا کرد.

در این آیین سفیران ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، هندوستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، عراق، کویت و ترکمنستان در مالزی شرکت داشتند.

ایالت سلانگور مالزی از نخستین روز سال جدید نیز شاهد حضور چند هنرمند اصفهانی بود که در نمایشگاه گردشگری این ایالت و در غرفه ای ویژه صنایع دستی ایران را ارایه کردند و مالزیایی ها را با هنر ایرانی آشنا می کردند.

این ایالت همچنین همزمان با نوروز شاهد برگزاری شب ایران و سلانگور با حضور دو گروه موسیقی ایرانی و مالایی به میزبانی شهرداری شاه عالم مرکز ایالت سلانگور بود.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:irna.ir




مطالب پیشنهادی: 
«پایتخت ۳» و «سه ستاره» پرمخاطب​ترین برنامه​ها
حراج نقاشی 85 میلیون دلاری از چهره «فروید»
نوروز 1410 را چگونه گذراندید؟
یادی از شیراز و بهارنارنج‌های بهاری‌اش
هفت سین بازیافتی در گنبد جبلیه