نفر اول این فهرست بیانسه یکی از خوانندگان موسیقی امریکایی است اما در جمع این انتخاب به نامهای هنرمندانی مانند رابرت دونیرو، موسس جشنواره مستقل ساندنس و حتی ادوارد اسنودن هم بر می خوریم.
به گزارش سایت بی بی سی، بیانسه، خواننده و بازیگر آمریکایی، به عنوان شخصیت روی جلد ویژه نامه مجله تایم در صدر فهرست تاثیرگذارترین چهره های جهان قرار گرفت.
در این شماره از هفته نامه تایم، شریل سندبرگ، مدیر اجرایی فیسبوک درباره این خواننده 32 ساله نوشته است: او صرفا سر میز نمی نشیند. خودش میز بهتری می سازد.

از دیگر کسانی که در این شماره به عنوان تاثیرگذارترین چهره های جهان برگزیده شده اند، می توان به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - که محمد البرادعی درباره اش یادداشت نوشته- و پاپ فرانسیس اشاره کرد که باراک اوباما- که خودش نیز جزو چهره های تاثیرگذار تایم است- درباره اش نوشته است.

از دیگر چهره ها می توان به اینها اشاره کرد: فرل ویلیامز، خواننده، آهنگساز و تهیه کننده جوان، بندیکت کامبربچ، بازیگر بریتانیایی سریال شرلوک - که کالین فرث درباره اش نوشته- و استیو مک کوئین، کارگردان فیلم دوازه سال بردگی- که لوپیتا نیونگو، بازیگر این فیلم معرفی اش کرده است.

کری واشینگتن و ایمی آدامز هنرپیشه های آمریکایی و ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی، نیز از دیگر چهره های تاثیرگذار سال معرفی شده اند. رابرت لوپز و کریستن اندرسون لوپز که موسیقی متن فیلم انیمیشن یخ زده (frozen) را نوشته اند نیز در این فهرست دیده می شوند.
مایلی سایرس، خواننده جوان را مادربزرگش، دالی پارتون، معرفی کرده است و نوشته: «اگر نمی دانستم که مایلی چقدر باهوش و با استعداد است، ممکن است نگرانش بشوم. من به سبک خودم عمل کردم، چرا او هم به سبک خودش عمل نکند؟»

دسامبر سال گذشته، وقتی بیانسه آلبوم تازه اش را به شیوه ای غیرمنتظره منتشر کرد، کارشناسان گفتند او قوانین صنعت موسیقی و رکورد فروش را همزمان شکسته است.
سندبرگ بیانسه را «رییس» خوانده است و نوشته است: او صدای خود را هم روی صحنه و هم بیرون صحنه بلند می کند تا از زنان بخواهد که مستقل و رهبر باشند.

سندبرگ راز موفقیت بیانسه را در این سه خصوصیت دانسته است: کار سخت، صداقت، و اصالت.
ماتیو مک کوناهی، بازیگر برنده اسکار و رابین رایت، ستاره سریال خانه پوشالی (house of cards) و دونا تارت، نویسنده برنده جایزه پولیتزر نیز از جمله تاثیرگذارترین چهره ها در این شماره از هفته نامه تایم معرفی شده اند.

جی جی آبرامز، کارگردان پیشتازان فضا، آلفونسو کوارون، کارگردان جاذبه، را به دلیل خلق «برخی از نفس گیرترین و از نظر بصری تکان دهنده ترین صحنه ها در سینمای سال های اخیر» شایسته راه یافتن به این فهرست دانسته است.
ایوان اشپیگل و بابی مورفی، تولیدکنندگان اپلیکیشن ارسال عکس اسنپ چت و جف بیزوس، موسس آمازون نیز در این فهرست وجود دارند.

در دنیای سیاست نیز هیلاری کلینتون، آنگلا مرکل و ولادیمیر پوتین از تاثیرگذارترین چهره ها معرفی شده اند.


از بیانسه تا حسن روحانی، 100 چهره تاثیر گذار مجله تایم

رابرت دنیرو بازیگر، کارگردان و بنیانگذار جشنواره فیلم ساندنس و فیبی فیلو، طراح مد، و کری آندروود، خواننده کانتری و برنده مسابقه آمریکن آیدل نیز در این فهرست دیده می شوند.
فرل ویلیامز را جاستین تیمبرلیک معرفی کرده است و او را کسی توصیف کرده که خیلی خیلی بهش خوش می گذرد. نخستین آلبوم تک نفره جاستین تیمبرلیک را فرل ویلیامز تهیه کرده است.
تیمبرلیک نوشته است:او مرا بی باک کرد و من این بی باکی را تا آخر عمرم با خود خواهم داشت.

فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: salamcinema.ir


 مطالب پیشنهادی:
خبر فوت یا کنسرت مرتضی پاشایی!
ازدواج یک سینمایی!
ویشکا آسایش در چهارراه ولیعصر بند بازی کرد!
دعوت از خوانندگان لس آنجلسی به ایران!!!
هجده سال به بالا ممنوع